Annons:
Etikettsvensk-vildigelkott
Läst 2107 ggr
Heidi
1/25/14, 3:13 AM

Svensk igelkott

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara lägga upp en bild på en Svensk Igelkott som jag fotade nån vår. 

Har sett nån igelkott här i området ibland men då det åker rätt mycket bilar här är det inte optimalt för igelkottar. Har tyvärr sett överkörda stackare.. 

Den dagen vi köper villa hoppas jag verkligen det kommer finnas vilda igelkottar i vår trädgård. De är verkligen så söta och trevliga att ha i trädgården. Ger man de kattmat och vatten så brukar de trivas väldigt bra och inte tycka vi människor är läskiga. 

Min lillasyster matade några kottar i trädgården när hon bodde hemma och dom kottarna kom springande när de hördes syrrans fotsteg.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Angelica Hallberg
1/25/14, 6:35 AM
#1

Vi hade vilda igelkottar där vi bodde i somras :) jättemysiga :) de lärde sig att ställa sig på assietten så det lät mot plattorna o då fick de mat :) 4 st vuxna; Ena blev dldad av grävling aalla 4 försvann sen. 2-3 veckor efter det fick vi ta hand om 5 2-3 veckor gamla ktte bebisar son vägde melkan 74-95 gr :) så börhade vårt kotteintrwsse :) jätteroliga djur!

Konkolia
1/25/14, 11:20 AM
#2

Aaaaaw! Mitt intresse började på landet. Vi hade en vild hona som lät sina ungar klättra över mina ben å utforska mig😍 Jag satte mig på gräset å bara väntade… Så fint minne😍

Heidi
1/28/14, 3:37 PM
#3

#1

 Avis på er, dina bilder på facebook är helt underbara. Kan du inte dela med dig av dom här också?

#2

Låter som ett väldigt mysigt minne. Igelkottar är verkligen fascinerande djur.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
1/28/14, 10:17 PM
#4

jag har MASSOR med bilder o filmer på de underbara vuxna o de små bebisarna :) så ja kan välja ut ett gäng o lägga upp nån dag :)

Heidi
1/30/14, 11:04 PM
#5

#4

Bring them Angelica 😃❤️

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
1/31/14, 9:41 PM
#6

ska lägga upp dem nu ikväll…kommer en hel hög kort :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: