Annons:
Etikettallmänt
Läst 935 ggr
Athena88
1/19/14, 11:16 PM

Städa

Hur ofta städar ni burarna till era kottar?

Annons:
Heidi
1/19/14, 11:45 PM
#1

Jag rensar deras toalådor i princip varje dag. Har chichillasand i deras toalådor och rensar med en kattspade.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Athena88
1/19/14, 11:57 PM
#2

Okej, samma här:) Fast jag har vanlig kattsand till mina..

Heidi
1/20/14, 4:36 PM
#3

#2

Vill bara varna för kattsand! Det finns igelkottar som avlidit när de fått sand i sig. Det torkar även ut deras hy väldigt mycket eftersom de gärna sandbadar. 

Vill bara varna så det inte händer någon olycka i onödan.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
1/21/14, 8:48 AM
#4

Kattsand är klumpbildande o blir cement i magen om de sväljer 1 korn

Athena88
1/21/14, 11:24 PM
#5

Okej…

Har hört att det är några märken som man absolut inte ska använda, men att andra är bra..

Det är så svårt när nästan alla säger olika!

Men då vet jag de:)

Heidi
1/22/14, 9:48 PM
#6

#5 Alla klumpbildande märken är livsfarliga. De icke klumpbildande är kanske inte riktigt lika farliga men kan inte tänka mig de så bra att få i sig. Men vilket märke det än är så torkar de lätt ut kottens hud. 

Ja de inte lätt, men så är det alltid. Alla har olika tankesätt kring saker och ibland kan ju flera saker också vara rätt men just sanden så vågar jag inte chansa. Kör på chinchilla sand, funkar bra de också och luktar inte om man rensar varje dag 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
APPLECHEEK
2/3/14, 12:56 PM
#7

Jag plockar och fixar och gör rent toalådan och diskar hjulet varje dag. Men ungefär var 10e dag så plockar jag ut Bill ur buren och gör totalt rent. Alltså tvättar buren och mattorna och byter toa-lätt.
Det tycker jag funkar bra. Byter chinchillasand gör jag väldigt ofta. Men annars gör jag rent den varje dag.

Upp till toppen
Annons: