Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 801 ggr
iggykott
1/4/14, 10:51 AM

Tillfällig flytt

Hej! I imorgon åker mina föräldrar till Australien för en månad. Så jag får ta mitt pick och pack och flytta hem till dom och passa hus och hund. De bor nära mitt jobb en ganska bra bit från stan där jag bor. Så jag får ta med min lilla Iggy dit. Finns ett rum med bra värme där. Men vill stressa henne så lite som möjligt. Har ni några tankar hur jag ska göra detta smidigast? 

Hunden är en Grand Danois, så jag vet inte riktigt heller hur det kommer funka mellan dom. Kan ju stänga dörren till "Iggys rum" men är det någon här som har en kotte som går ihop med hund? Katter har jag sett ;) men inte hund.

Allt ni kan komma på är till hjälp. Hatar att stressa min lilla älskling.

Annons:
hallonte
1/4/14, 4:25 PM
#1

Jag tog en ganska markant chansning nu över jul när jag tog med min kotte från Umeå till Gävle där mina föräldrar (med en treårig boxer bor). Saken är den att kotten inte brytt sig särskilt mycket alls, medans hunden varit OTROLIGT intresserad (smitit in i mina föräldrars rum, där kotten fått vara under dagen för att få vara i fred, och stått som förstelnad och bara glott, trots att det inte finns någon uns till rörelse under alla fleecefiltar osv). Visst, kotten har varit skyggare än vad han var innan hemma, men det är det en kombination av att det är ett nytt ställe och ett läskigt stort djur som försökt nosat på en några gånger. Sen är ju grandisar absolut inga jakthundar (utan kanske mest bara gigantiska mesar?) så risken att hen börjar jaga kotten eller tar sig ett bett är liten. Jag är dock ingen expert utan jag har mest bara reflekterat över detta nu när jag har varit på ett annat ställe, med hund och kotte, i lite mer än två veckor. Sen så beror det nog det här med stressen mycket på hur trygg kotten är (vissa är ju mer rädda och lättstressade än andra) osv. Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt dock och att hunden är snäll! :)

AvyogAlge
1/5/14, 12:42 AM
#2

Pindsvin/ kotter kan normalt godt gå sammen med små hunde, og der er også flere eksempler på at de godt kan gå sammen med store hunde. MEN man kan ikke være sikker. Der er eksempler på større hunde der dræber pindsvin/ kotter.
Det er desværre det mest præcise svar jeg kan komme med.

Upp till toppen
Annons: