Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 830 ggr
lilljaeger
2013-12-26 23:04

bits?

Bits era kottar någonting? Min har tagit smakprov lite då och då i fingrar, ben och nu ikväll ryggen när hon var på upptäcksfärd i min tröja. Ibland har ja fått skylla mig själv (när man äter ostbågar och igelkotten är med).De är inte varje gång de börjar blöda men ont som tusan gör de :p

Annons:
APPLECHEEK
2013-12-26 23:32
#1

Min nafsar till. Försöker träna bort det. Man får komma ihåg att det inte är utav illvilja utan att de är exalterade. Men klart man funderar i olika banor när sånt händer, gör jag i alla fall

Konkolia
2013-12-26 23:34
#2

Pammi min lillskit är besatt i att bita i bara tår! Strumpa löser det problemet…. Dock så har hon aldrig bitit så att jag blöder…

i fokus
2013-12-27 18:10
#3

#2 Hahah, gillar inte din kotte smaken av färska strumpor?

:'D

Heidi
2013-12-27 21:00
#4

Har blivit biten några gånger. 

Amy naffsar gärna om jag har nått hon tycker luktar gott på händerna. Då vill hon slicka och naffsa så hon sen kan skumma lukten och lägga på taggarna. Sen har hon någon gång naffsat när hon fått för sig att man kan flytta på mitt skinn haha. Då har hon velat krypa ner i armhålan och blivit sur det inte gått så hon tog tag i skinnet och tänkte flytta på det som hon gör med sina filtar. Men hon bits aldrig av aggressivitet eller för att vara dum på nått sätt. 

Peach har aldrig bitit mig faktiskt.

Men när kottarna nyper till så känns det ordentligt men som tur är blir det ju inga större skador.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AvyogAlge
2013-12-27 21:35
#5

Min Avy har bidt mig nogle gange, og han har også bidt ret hårdt.

Jeg har været opmærksom på hvad han ikke kunne lide, og er holdt op med at ae ham under hagen. Derudover passer jeg på ikke at have fingrespidserne for tæt på munden-
Ellers er jeg bare blevet ved med at tage ham ud, og det er nu over et halvt år siden han har bidt mig 🙂

Angelica Hallberg
2013-12-28 13:11
#6

Mysan har tjuvnypt några gånger :) värsta var väl när hon var innanför tröjan o bet i bröstvårtan hihi

Annons:
lilljaeger
2013-12-30 02:10
#7

Haha bröstvårtan oxå! ajajaj! De tjuvnypet hon tog i ryggern var nog mer en ett nyp. Mer en lägg tugga för har fortfarande märke från de :p Har ni några tips hur man vänjer av med sånt eller försvinner de med ålder och trygghet? =)

Upp till toppen
Annons: