Annons:
Etikettallmänt
Läst 1137 ggr
molam
2013-12-26 13:35

Vill ha en kotte

Hej

Jag har alltid tyckt att kottar har varit lite hel och halvläskiga till i somras då jag tog hand om en skadad kotte ''/

Nu har jag bestämt att jag vill ha en tam kotte

Men mamma vill inte ha ett sånt "skadedjur" in i huset ''/ Hur ska jag få henne att förstå att kottar är underbara?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
APPLECHEEK
2013-12-26 13:39
#1

Jag antar att din mamma tror att de biter på allt och förstör? Jag tycker att du ska ge henne länken till Nevadas igelkottsuppfödning. Det finns en blogg där som hon kan frälsas igen! :)

molam
2013-12-26 13:45
#2

Jag har försökt visa henne igelkott bloggar men mamma säger som så att "en blogg går jag aldrig in och läser på för mycket virus" så har jag försökt visa henne på min dator men då har hon aldrig tid.

Och jag hon tror dom tuggar sönder allt dom ser hon ville till och med att jag skulle kasta ut sen skadade kotten jag tog hand om i somras så räven kunde ta den eller nåt för "Naturen har sin gång"

Så har stora problem att få en igelkott har till och med en kompis som har igelkottar och hon har sagt att jag kan få låna en av hennes ett par dagar bara för att mamma ska se hur det är men nää igelkottar får inte komma in för dom bara förstör ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

APPLECHEEK
2013-12-26 17:25
#3

Får jag fråga hur gammal du är? Jag har en 9'veckors kotte, det är ju en bebis, nyfiken, men han har inte en endaste gång bitit på nån sladd eller liknande. Han bara gör inte det. Jag har svårt att se hur de skulle ha intresse för det. Jag tror att din mamma måste fatta att det också är skillnad på en sån här igelkott och en som lever ute här. Jag vet vad jag gjorde när jag var liten och ville ha ett djur . Jag klippte små lappar och skrev korta meningar med lite fakta om något som mat eller beteende. Sen la jag lapparna lite överallt där hon kunde hitta dom i vardagen. Tillslut gick infon in i huvudet. Alla smådjur biter inte på saker. Om du verkligen vill ha en kotte så skulle jag inte ge upp, jag skulle bara byta strategi till lite mer uppbyggt sätt. Min kotte är mitt livs bästa köp. Ord går inte att beskriva hur mycket jag älskar honom, så jag förstår verkligen din längtan!

molam
2013-12-26 17:41
#4

Jag är 19 år, men bor fortfarande hemma, jag har sagt att jag betalar ALLT till igelkotten helt själv hon behöver inte lägga ett öre Jag har sparat pengar sen i somras för att kunna köpa en utan mamma eller pappas hjälp men hon låter mig inte få en

Jag kommer inte ge upp ^^ Men kanske finns nått tips på ett smidigare sätt än de sätten jag har ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Heidi
2013-12-26 18:38
#5

molam: Din mamma får gärna ringa mig om hon har frågor om igelkottar, jag föder upp dom små liven. Finns även massa bra info om kottar på min hemsida. 

Kan på en gång säga att igelkottar tuggar inte sönder saker, de är inga gnagare så de har inte det behovet. Bor ni i Sthlm är ni också välkomna hem till mig och träffa mina kottar så får din mamma se att de trevliga djur.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

molam
2013-12-26 21:40
#6

#5 Det ska jag säga till henne ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
i fokus
2013-12-30 12:20
#7

Hur har det gått?

molam
2013-12-30 18:12
#8

Fortfarande Tjurig som en åsna.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

i fokus
2013-12-30 18:15
#9

Be henne att ringa Heidi, har du gjort det? Och är du påläst? Jag menar, har ni ett rum på 20 kvadratmeter att ha kotten på?

molam
2013-12-30 21:02
#10

Plats är inte ett problem ^^ Och jag är påläst oroa dig inte ^^

Mamma säger att hon får se om hon ringer eller går in på sidan, Jag tror hon börjar mjukna ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

i fokus
2013-12-30 21:17
#11

#10

Vad bra!

Heidi
2013-12-30 21:27
#12

# 10

De bara att PM:a mig om ni vill ha telenr 🙂 På sida finns också mycket fakta ni kan läsa igenom tillsammans.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: