Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 666 ggr
APPLECHEEK
12/26/13, 1:16 PM

Gosigt beteende

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag har inte haft igelkott så länge då jag kan inte veta precis hur det kommer till beteendeskillnader hos kottar och vad som är instinktivt för dom. När jag började längta efter igelkott läste jag på mycket på nätet. Jag fick olika bud om beteende vart jag än läste. På den här sidan läste jag att kotte är inget du ska ha om du vill ha ett keligt djur … Det i sig går helt emot vad som händer hemma hos mig varje dag. Här gosas det för fullt och är det för lite mys nån dag blir lilla Bill Murray tjurig. Hur är era igelkottar? Är min konstig som vill gosa massa? / Lala

Annons:
Heidi
12/26/13, 6:47 PM
#1

Kottar är ju personligheter så en del har inte tid och gosa, andra tycker bara inte om att gosa men så finns det riktiga gosgrisar också ❤️

Min Amy och flera av hennes ungar är riktiga gosisar, de som inte är supergosiga är ändå sociala. Dels handlar om vad man väljer för temperament på de djuren man avlar på men också hur vi människor är mot kottarna. 

Men det är absolut inget konstigt med goskotte, de är något jag eftersträvar i min avel att få fram gosiga, sociala och friska kottar. ❤️

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: