Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 679 ggr
i fokus
2013-12-21 19:29

Hur många timmar ägnar ni åt era kottar?

Som rubriken säger: Hur många timmar ägnar ni åt era kottar varje dag?

Och sedan undrar jag en till sak: Om man har ett rum på 15-20 kvm, måste det vara exakt eller mera än 20 eller räcker det med kanske 17-19 om man har ett springhjul till?

Annons:
Konkolia
2013-12-22 00:04
#1

Som lagen säger idag. Så måste kotten ha det utrymmet. Hjul eller inte! Det finns en tråd med namninsamling angående lagändring. SKRIV PÅ! Tiden med kottarna varierar för mig, beroende på hur jag jobbar. Men tex efter badet så tycker den ena kotten att det är supermys att sova innanför min tröja :0) Är det en dag när man bara tittar till dom, ger mat, byter i lådan så nöjer dom sig bra med det… Men som kotteägare så vill man gosa så mycket det går😜

i fokus
2013-12-22 09:17
#2

#1 Tack för svaret! Ska skriva på listan! Lite konstigt att en kotte måste ha 20 kvm dock, men om man verkligen intresserar sig för kottar och vill ha en är det väl inget problem.

madde75
2013-12-22 09:57
#3

Säger inte lagen att 20 kvm gäller på dagen men på natten behövs inte detta utrymme då får dom vara instängd i bur …men det är ju då dom är vakna o vill springa min springer lös i hela huset.. o det är supermysigt när hon kommer in i sovrummet o man blir väckt o man får prata o gosa lite med henne. Nä lagen måste ändras minst 20 kvm hela dygnet..

i fokus
2013-12-22 10:00
#4

#3 Man får aldrig stänga in sin igelkott i en bur! De är inga burdjur och 20 kvm gäller dygnet runt.

APPLECHEEK
2013-12-26 13:19
#5

Jag är nog med min kotte 4-6h varje dag OM det är en dag jag är hemma och inte har nå planer. Annars är det mindre. Sen lägger jag till när det kommer till att ta hand om bur o mat o hygien.

Upp till toppen
Annons: