Annons:
Etikettallmänt
Läst 852 ggr
Zolah
12/15/13, 8:52 PM

fundering

Hur kelar man med en igelkott? kan ju inte vara omöjjligt, menar.. hur annars får man dom tama?

jag är bara nyfiken :)

Annons:
Heidi
12/15/13, 9:09 PM
#1

Kottar är ju olika personligheter så de är olika keliga. Men det jag brukar göra är att ta upp kotten i knät. Min keligaste kottetjej hon älskar när jag klappar henne på magen. Hon lägger sig på sidan så jag ska komma åt och så somnar hon tillslut 😘

Min andra hona är inte lika tillitsfull så henne har jag mest i knät och låter henne gå runt eller krypa under tröjan eller vad hon tycker känns bäst.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AvyogAlge
12/16/13, 1:59 PM
#2

Når man skal gøre sit pindsvin/ igelgott tam er det en god ide at gøre sådan her.

Lige når man får sit pindsvin/ igelkott kan det være en god ide at ligge en en undertrøje man har haft på, eller et tæppe man har sovet med, ind til den, så den vender sig til ens lugt.

I starten når man tager den ud er det en god ide at give den lidt ekstra god mad når man tager den op. Det kan f.eks. være melome eller andre insekter.

Når man kæler med sit pindsvin/ igelkott kan man enten gøre det på maven eller oven på piggene. Når man gør det på piggene aer man fra hoved og ned. Når pindsvinet/ igelkotten er tryg ved dig ligger den sine pigge ned og så stikker du dig ikke når du gør det på denne måde

Konkolia
12/16/13, 6:41 PM
#3

Jag pular ner min lillskit i tröjan❤ Sen har vi mys framför teven 😜 Hon kryper ofta upp å lägger sig tätt mot armhålan… Det är så mysigt när man hör att hon somnat❤ Min andra får jag jobba lite mer med…. Hon är en misshandlad omplacering. Hon älskar dock att bada i badkaret…. Å efter det åker hon också in i tröjan( men det sticks rejält innan hon lugnat sig)

Sabinaelisdahl
12/18/13, 10:23 PM
#4

Jag visste inte ens att man kunde ha igelkottar som husdjur!
Men sticks dom inte mycket?

hobbyfotograf

Heidi
12/18/13, 10:25 PM
#5

#4

Dom kan stickas absolut men en tam och lugn kotte har taggarna slätt mot ryggen och sticks då inte särskilt. Men blir den rädd för tex ett högt ljud så kan den resa taggarna och då känns det om man råkar komma åt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Sabinaelisdahl
12/18/13, 10:28 PM
#6

Okej, men vad fränt att man kan ha dem som husdjur! 🙂

hobbyfotograf

Annons:
Upp till toppen
Annons: