Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1988 ggr
Psyfus
9/17/13, 8:35 PM

Har nu funderingar på en kotte.

Ska läsa på mycket mer innan jag köper, men gör lite efterforskningar på uppfödare. Detta då jag bor i norrland, och mest hittar uppfödare i söder. Så tänkte kolla om jag söker dåligt, eller om nån kan säga några bra uppfödare uppöver?

Annons:
SofiaLoow
9/17/13, 10:31 PM
#1

Det är nog tyvärr dåligt med det, jag föreslår att du istället fokuserar på att hitta en uppfödare som du tycker om. T.ex om du tycker det är viktigt att inavel undviks så ska du hitta någon som är noggrann med stamtavlor, vill du ha någon du alltid kan vända dig till om du behöver hjälp och råd osv osv. När du gjort den researchen och känner dig nöjd så är det dags att boka en tågbiljett. Själva resan är inga problem för igelkotten så länge den har det varmt och gott och om du verkligen verkligen vill ha en igelkott så är jag övertygad om att du inte heller har några problem med att åka en liten bit. Annars finns det massa folk som gärna ställer upp och tar med sig djur åt andra när de ändå är ute och far :)

Heidi
9/18/13, 9:21 PM
#2

Har en bekant i Dalarna som skall börja föda upp till våren. Hon har köpt en underbar importhona via mig. Dalarna är lite längre upp i alla fall 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Psyfus
9/18/13, 11:09 PM
#3

Lite närmare är det ju. Ser ju inte bättre ut än att man får röra på sig en bit när tiden är kommen. För som sagt, har lite "hemläxa" kvar.

SofiaLoow
9/25/13, 9:21 PM
#4

Jag gillar din inställning! Hemläxan är viktig att göra så man vet vad man ger sig in på. Har du tittat något mer på uppfödare? :)

kottenPeach
10/8/13, 6:37 PM
#5

Jag köpte min kotte i södra dalarna. 🙂

Upp till toppen
Annons: