Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1194 ggr
Achatina
2013-09-04 04:22

Igelkottsspel

Upptäckte för några dagar sedan att LuckyLapine.com (som är ett kanin och marsvinsspel) ska lägga till igelkottar till listan över djur som de har på sidan. De har inte kommit ännu, men lär väl inte ta allt för lång tid tills de kommer, senare i höst enligt skaparen av spelet.  Så jag tänkte kanske nån här skulle vara road av det. Liksom "better safe than sorry". Känns som om det blir det första igelkottspelet (med genetik, avel och tävlan), i alla fall det första jag känner till.

Annons:
SofiaLoow
2013-09-04 22:38
#1

Har inte hört talas om det, vad är det för spel, ad går det ut på? :)

Achatina
2013-09-05 19:49
#2

Det är (i nuläget) ett kanin och marsvinsspel där man ska föda upp djur som är så nära standarden för varje ras som möjligt och sen öka deras mer fysiska egenskaper som smidighet, snabbhet, intelligens osv. Man tävlar mot andra medlemmarsdjur men merparten av medlemmarna är trevliga och hjälpsamma. Spelet har verklig genetik på djuren men är anpassad för att passa spelet på vissa ställen (tex dalmatiner x dalmatiner parningar på marsvin som IRL ger 25% ungar som saknar ögon och tänder blir i spelet bara dalmatiner eller roan).

Sjukt kul spel när man kommer in i det, även om det är lite svårt i början (mycket nytt att ta in). Igelkottarna kommer ha samma funktioner som kaninerna och marsvinen; Avel med genetik, antagligen nån form av standard att följa, tävlingar att delta i. Dessutom är spelet snyggt på den grafikmässiga delen. (Det är inte som att spela sims eller något facebookspel men ändå klart värt att prova).

SofiaLoow
2013-09-08 16:46
#3

Häftigt! Låter som ett spel man kan bli riktigt beroende av ;)

Jag ska nog ta mig en titt på det när igelkottarna kommit:)

Upp till toppen
Annons: