Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1470 ggr
Konkolia
8/7/13, 6:11 PM

Golv.... Och katt

Blir hastigt å lustigt adoptivmamma åt en liten korta som farit illa tidigare. Jag står på kö till en unge.. Men jag kunde ju inte låta stackarn bli avlivad! Jag hade planerat att ha buren i mitt enorma vardagsrum… Men där har jag parkettgolv! Min fråga är. Har någon erfarenhet av kottar med parkettgolv? Blir det mycket fläckar om man inte torkar upp bajset direkt? Kan även gränsa av köket och mitt sovrum till början. Eftersom hon har blivit biten av en hund tidigare ( och nu bor med hundar!!! Stackarn!) Så undrar jag hur presenterar jag henne bäst för mina katter? Alla kottetips mottages tacksamt :0)

Annons:
choiicho
8/8/13, 10:10 PM
#1

Hemma hos oss lackade vi parkettgolvet med akryllack i det rum han vistas i mest, där han har sitt sovhus och matskålar osv. Främst för att skydda mot kisset. Mest för att det ska vara lättare att rengöra antar jag.

Annars är det bra att lägga ut små toaletter där du märker att kotten kissar och bajsar mest, så skyddar du golvet på de viset. 

Bästa brukar väll vara att hålla i katten först i ett rum där igelkotten springer runt. Och se om kotten nosar på katten. Verkar hon helt ointresserad och orädd kan du släppa katten och låta dem undersöka varandra. :)

SofiaLoow
8/13/13, 9:14 PM
#2

Katten kommer med störta sannolikhet inte nosa särskilt närgånget på kotten mer än en gång, katten förstår snart att det gör ont ;)

Min katt hälsar inte över huvud taget på nya igelkottar, jag tror att hon har träffar på kottar utomhus så hon vet att de sticks.

Upp till toppen
Annons: