Annons:
Etikettallmänt
Läst 960 ggr
Helenaw87
7/27/13, 7:06 PM

Är kottar allergivänliga?

Hej!
Jag har i flera år velat ha kottar men då jag är allergisk mot VISSA päldsjur har jag inte vågat skaffa mig en.
Känner heller ingen som har kottar så jag har inte kunnat testa.
Någon som vet eller som bor nära så man kan få testa å se om jag tål dessa små liv???

Mvh Helena

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
Heidi
7/27/13, 7:36 PM
#1

Vart bor du? Det är lite olika, en del tål kottar andra inte. Har man lite lättare allergi brukar det gå bra men allergier är ju otroligt individuellt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Helenaw87
7/27/13, 9:21 PM
#2

Bor i Växjö och Norrköping.
Jo jag förstår det.
Jag tål vissa katt raser å vissa hundraser å jag tål råttor.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Heidi
7/28/13, 1:34 AM
#3

Du hade gärna fått hälsa på mig men bor i sthlm, vet inte om de för långt för dig?

Sen har jag ju fyra katter så du kan ju reagera på dom, blir ju svårt att veta om de katt eller kotte du får reaktion på och alla jag känner med kotte har även katt tyvärr. 

Hade gärna hjälpt dig men bästa är nog om du kommer hem till nån som bara har kotte och inga andra pälsdjur. 

Min sambo har allergi och får inga reaktioner från dom förutom om han får ett stick. Då kan det klia.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Helenaw87
7/28/13, 2:39 AM
#4

Katter reagerar jag bara på om ja klappar dom men vissa raser går jätte bra.. har sj haft katt.
Sthlm och norrköping är ju inte överdrivet långt.
Kan ju vara värt att tänka på framöver kanske?

Kan man ha kotte med hund?

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

TimmyL
7/28/13, 12:33 PM
#5

Jag bor i Falun, Dalarna. Jag får lite utslag på mina armar när jag blir stucken där, men det är inte så farligt.

Heidi
7/28/13, 11:31 PM
#6

#4

Beror helt på hunden och/eller om hunden får komma in i det rummet där kotten är.

En hund med mycket jakt kan vilja skada en kotte. Men tex min avelshane som bor hos foderfamilj bor med en chihuahua och en chihuahuakorsning, det går jättebra 🙂
Sällskapshundar utan större jaktinstinkt brukar fungera bra, men som med alla djur är dom ju individer.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: