Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 1361 ggr
[ErikP]1
7/7/13, 10:12 PM

(k) 7/7 Afrikansk pygméigelkott

Hej! Jag söker 1 afrikansk pygméigelkott som ska vara en bebis eller under 12 månader. Jag bor i Stockholm och kan fixa transport från er till :)

Annons:
[ErikP]1
7/9/13, 9:34 AM
#1

Vet ni om det finns någon uppfödare i Stockholms trakten?

SofiaLoow
7/9/13, 8:06 PM
#2

Visst finns det en uppfödare i Stockholmsområdet, Nininosens uppfödning finns i Sundbyberg.

[ErikP]1
7/9/13, 8:28 PM
#3

Kollade in den! Men hon verkar inte ha någon till salu :(

TimmyL
7/9/13, 8:57 PM
#4

Kattfamiljen, eller Heidi Purmonen som hon heter. Hon får en kull i slutet av september. Hemsida: kattfamiljen.se/afrikanskpygmeigelkott

SofiaLoow
7/9/13, 10:09 PM
#5

#3 Igelkottsungar ploppar inte ut på beställning ska du veta, jag föreslår att du hittar en uppfödare som du tycker verkar vettig och sedan hör av dig till denne. Uppfödarna kan välja vilka de vill sälja ungar till och inte, har du byggt upp en bra kontakt med en uppfödare och visar att du är påläst och verkligen verkligen intresserad av en igelkott har du med all sannolikhet stor chans att få köpa en unge ur nästa kull som kommer. Tålamod är en viktig ingrediens i letandet efter en igelkottsunge, annars kan du ju alltid hålla utkik på blocket, allt för många inser efter bara några veckor hur mycket en igelkott bajsar och smutsar ner och säljer väldigt unga kottar "på grund av tidsbrist" :)

TimmyL
7/10/13, 12:33 AM
#6

#5 Jag håller verkligen med om att de bajsar mycket, men det var jag förberedd på. Som tur är går han oftast på pottan. ;)

Annons:
Heidi
7/20/13, 5:29 PM
#7

Min blogg heter Kattfamiljen men uppfödningen heter Nevadas Igelkottuppfödning 🙂

Jag får troligtvis en kull i augusti och min andra hona är planerad att paras i september.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: