Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1763 ggr
daniel.larsson1987
2013-05-21 19:18

Leksaker till en kotte

Hej! 

Någon som har tips på leksaker till en kotte? Har redan springhjul och belöningsboll.

Annons:
SofiaLoow
2013-05-22 00:34
#1

Tunnlar
Toarullar - akta så h*n inte fasnar med huvudet i bara
kattleksaker - typ boll med pingla i

Jag tror jag provat allt när det gäller leksaker till mina kottar men ingenting uppskattas. Förutom gamla strumpor, de slutar aldrig släpa omkring strumpor i hela huset, man hör på lång väg att när de kommer dragandes med en. helst ska det vara ett nytt par strumpor varje natt också, då har de riktigt kul ;)

daniel.larsson1987
2013-05-22 11:00
#2

Tack för tipsen! :) Tänkte också  passa på att fråga om det här med kloklippning, Är det bara dom längre klorna på baktassarna man behöver klippa?

SofiaLoow
2013-05-22 14:35
#3

På vissa är det så, för det mesta klipper jag bara bak. Ibland behöver jag ta de där fram också, du ser hur mycket klo som sticker ut från själva pulpan. Så länge de främre klorna inte blir krokiga eller för långa är det ingen fara, jag har märkt ibland att de viker sig neråt (som början på en loop) och då klipper jag där också.

Kolla så det ser ut att vara bekvämt att gå på så är du på rätt spår :)

daniel.larsson1987
2013-05-22 23:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

okej svårt och avgöra hur mycket jag ska klippa, har tagit väldigt lite bara längst ut på klorna. Kan jag fråga dig en till sak? såg idag när jag hade uppe honom att han var lite röd vid morrhåren. kan det vara nått eksem? ska jag kontakta veterinär? bifogar en bild

SofiaLoow
2013-05-23 00:53
#5

Det kan hända att det är eksem, kan också vara så simpelt att han stuckit sig själv, mina brukar bli lite röda under nosen om de bollat ihop sig mycket. Håll noggrann koll på det några dagar, blir det värre är veterinär absolut att rekommendera, även om han kliar sig mycket där. 

Men ta det lugnt och bara håll koll någon dag så ser du vad som händer, verkar han inte störas av det borde det inte vara någon fara. Men som sagt blir det värre och han har besvär ät det veterinär som gäller 

Söt liten rackare! :)

[Djurenimittliv]
2013-05-23 13:52
#6

Min ÄLSKAR strumpor.. :P Hon drar runt på dem och svänger lite med huvudet, lite som en hund :P Sen gillade hon toarullar när hon va mindre, men inte lika mycket nu!

Annons:
Banankaka320
2013-05-23 15:42
#7

Min gillar tugga på lakan .. xD


choiicho
2013-05-23 16:04
#8

Min kotte har också någon slags fetish för tyger. Så sent som härom dagen hade han snott en tunn t-shit av mig och gömt i sitt territorium. Hittade den helt stel av dregel. När jag tagit upp honom i sängen har han tuggat på alla sängkläder samt tröjan jag hade på mig. Jätte lustigt.

Strumpor är bra som SofiaLoow skrev, om du har nått omakt par kan du skänka de till kotten. 😉

Har hänt att oanvända penslar släpats längst golvet också. 

Man vet aldrig vad igelkottarna tycker om. Dem får för sig saker av alla möjliga mindre föremål. 😛

daniel.larsson1987
2013-05-23 19:55
#9

Kanske är nått sånt då, kollade på han nu, det såg lite sårigt ut. Men avvaktar någon dag och ser hur det blir. Visst är han söt ;) tack för hjälpen!

strykmig
2013-06-16 23:33
#10

när kottarna tuggar på tyger är det väl oftast för att det är nån okänd lukt/stark lukt.. Vår kotte fick tag i en sjal som luktade mycket och blev ganska dålig efter att hon suttat på den. Så pass på tvättmedel/sköljmedel ;D

Upp till toppen
Annons: