Annons:
Etikettallmänt
Läst 943 ggr
Gerro
5/16/13, 9:40 PM

IKEA - En guldgruva för igelkottar?

Hejsan!

Min mamma ska kanske till IKEA på söndag. Och jag är lite nyfiken på vad IKEA har att erbjuda våra taggiga vänner? :)
Skriv vad produkten heter, och vad du använder den till & om den är uppskattad eller inte!


Annons:
SofiaLoow
5/16/13, 11:37 PM
#1

BJÖRKNA serveringsskål införskaffades sist jag var på ikea som mat och torrfoderskålar. Mina kottar har varsin torrfoderskål, varsin matskål och varsin vattenskål för att undvika onödigt tjafs så jag har 10 såna skålar att variera mellan. Fantastiskt bra! plus att de inte får plats att sitta i torrfodret nu som de gjorde förut…

IKEA 365+ serveringsskål används som vattenskålar, lagom höga kanter och står stadigt. 

BORRIS dörrmatta har jag en hel hög av, dom lägger jag under/framför toalådorna så de inte får med sig all sand ut i hela huset. Att de kostar 4 kr styck är fantastiskt, bara att slänga och köpa nya om de blir för äckliga.

KRÅKIS pläd är fleeceplädar som jag använder i bolådan, 10 kr styck

KORKEN burk med lock använder jag för snyggare förvaring av torrfoder.

JÄMKA burk med lock använder jag till förvaring av all möjlig mat till dem, spec till de färdiga "iskubsportinerna" som jag fyller frysen med en gång i månaden.

Låda liknande DILLING sänglåda bor mina kottar i, jag har sågat upp en öppning åt dem, de verkar stortrivas

FRÄJEN handdukar har jag ett gäng också som badlakan åt dem, de får ha egna handdukar eftersom det händer att de bajsar precis efter ett bad (om dom nu inte hunnit göra det i badet alltså ;))

Det är vad jag kan komma på nu som jag har från IKEA, bra saker för en billig peng och du kommer säkert hitta massa bra saker som du vill köpa åt din kotte när du är där ;)

Gerro
5/16/13, 11:47 PM
#2

#1

Tack så mycket! :D


Gerro
5/16/13, 11:48 PM
#3

Finns det något man kan ha som toalett då? :)


SofiaLoow
5/17/13, 6:19 PM
#4

Nja där skulle jag nog tipsa om djuraffären, hörntoaletter för kanin är jätte bra :)

Gerro
5/17/13, 6:20 PM
#5

#4

Okej tack!
Men ska man sätta den i en bur eller i typ ett hörn av rummet?


SofiaLoow
5/17/13, 6:26 PM
#6

Jag har två i sovrummet och en i köket, du märker snabbt var han vill bajsa, börja med att sätta ut en och visa honom den, börjar han bajsa på något annat ställe flyttar du den bara dit. Hörntoalätterna är ganska diskreta så man stör sig inte så mycket på dom.

Annons:
Gerro
5/17/13, 6:29 PM
#7

#6

Okej! :)


Upp till toppen
Annons: