Annons:
Etikettfoder
Läst 1499 ggr
Gerro
5/14/13, 10:46 PM

Vart köper man dom?

Hahah hade en fråga till..

Vart köper ni era mjölmaskar ifrån?
Och dom ska vara döda va för att dom inte ska bita igelkotten i munnen, hade för mig att jag hade hört det någonstans.
Kan man be typ djuraffären att köpa in döda mjölmaskar, eller måste man köpa från privatpersoner?

Haha tacksam för svar.. ;)


Annons:
Hanna
5/14/13, 10:51 PM
#1

Djur som äter sånt brukar vara väldigt duktiga på att döda dem snabbt och effektivt, så jag skulle köra på levande. Det finns att köpa i djuraffärerna. Tänk på att mata dem med bra mat innan så att det inte bara blir ett tomt "skal" för kotten att äta. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Gerro
5/14/13, 10:52 PM
#2

#1

Okej, jag tycker egentligen att det är väldigt hemskt att ge levande föda :/
Så jag skulle egentligen föredra att mata med döda ^^


Hanna
5/14/13, 11:04 PM
#3

De brukar bita ihjäl dem väldigt fort. Men tycker du att det är hemskt (och om du klarar av det!) kan du ju döda dem innan du matar med dem.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Gerro
5/14/13, 11:10 PM
#4

#3

Okej, men nu undrar jag om det finns att köpa döda mjölmaskar? :)
För mamma tycker att dom är lite läskiga, och är glad om hon slipper ha levande maskar i huset.


Hanna
5/14/13, 11:15 PM
#5

#4 Finns ju konserverade insekter att köpa på diverse reptilsidor och ibland även i djuraffärer.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Gerro
5/14/13, 11:22 PM
#6

#5

Okej tack för din hjälp! :)


Annons:
SofiaLoow
5/14/13, 11:25 PM
#7

Köp frystorkade, då är nyttigheterna bevarade men dom är inte ett dugg läskiga och dom sprattlar inte.
Ett tips är annars att bara köpa några få larver som du kan mata med direkt du kommer hem med dom. Då får ni prova på hur det är att ha levande larver i huset en liten stund och så känner ni om det verkligen är så hemsk.

Första gången jag skulle köpa zophobas och killen i butiken skopade upp dom i en påse med bara händerna tyckte jag det var vidrigt. Nu har jag en egen odling här hemma;) (men jag tar fortfarande inte i dom, jag använder en sån där plast pincett man lagar mat med:p)

Gerro
5/14/13, 11:38 PM
#8

#7

Tror du att djuraffärer kan beställa in sånt?

Haha jo jag förstår dig ;)
Tycker att insekter är jätte läskiga ^^
Men får testa att köpa hem någon levande mask någon gång & testa iaf!


Hanna
5/15/13, 12:45 AM
#9

Eller så köper du levande maskar och slänger in i frysen. :) (Om du klarar det).

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Gerro
5/15/13, 7:54 AM
#10

#9 Haha, jag tror jag börjar med att köpa hem döda ;)


SofiaLoow
5/15/13, 12:40 PM
#11

Frystorkade larver och syrsor brukar finnas i nästan alla zoobutiker, ibland på gnagarsidan, ibland på fågelsidan men oftast på reptilsidan. Går du till en mindre djuraffär kan de absolut beställa hem. 
Det brukar finnas burkar med blandade insekter på fågelsidan men börja du med en bur med bara mjölmask och se om han gillar det :)

Gerro
5/15/13, 1:34 PM
#12

#11 okej tack! :)


Upp till toppen
Annons: