Annons:
Etikettallmänt
Läst 866 ggr
SofiaLoow
2013-05-11 15:55

Släpp kottarna fria! ;)

Nej självklart ska vi inte släppa dom fria på det sättet som någon djurrättsaktivist kanske hade menat..

Jag vill bara tipsa alla kotteägare om att ta ut sina små sötnosar en stund på gräsmattan. Det brukar vara väldigt uppskattat och spännande!

Ta med en filt ut så de kan gömma sig om de vill och gå aldrig ifrån en kotte på gräsmattan!!

Min lilla Akil va ute och strosade i gräset för första gången härom dagen, i början tyckte han nog bara det var ljust men jisses vad nyfiken han blev på alla dofter när han piggnat till lite.

Tips! är att skaffa ett medel mot ohyra t.ex så finns det ett på apoteket.
Jag har hittills aldrig varit med om att det följt med några loppor in men den dagen det gör det så ska dom inte bli långlivade inte…!

Glad sommar på er alla! :)

Annons:
HUMAN0ID
2013-05-12 15:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Minns första gången min lilla kotte fick gå ut i gräset förra året. Ögonen blev så stora att det såg ut som dom skulle ploppa ut!


SofiaLoow
2013-05-12 15:39
#2

Haha ja jag ser det på bilden!
Alltid kul att se att dom är glada för en så liten sak :)

[Djurenimittliv]
2013-05-26 00:47
#3

Tog ut min för första gången idag! Feg som hon är så ville hon mest gömma sig under mig med tyckte samtidigt att det va lite spännande! :) Får helt enkelt prova fler gånger, nångång ska även hon bli en tuffing. Kvalitetstid med mys om inte annat :P

Upp till toppen
Annons: