Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1038 ggr
ilsebilse
2013-03-19 14:58

En till?

Jag har en fråga ang det här med att skaffa fler kottar. Jag tycker att vår igelkott Iris den sista tiden har blivit lite ledsen. Hon springer inte alls runt lika mycket och är inte alls lika nyfiken. Jag funderar på om hon helt enkelt är lite ensam. Vi har försökt lägga fram saker m.m för att kunna aktivera henne men det verkar inte funka. Hon är ofta inte ens intresserad. Alla kottar har ju olika behov men är det nån vars kotte har blivit lite gladare efter ni skaffat en till?

Annons:
UlrikaD
2013-03-21 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min, helt klart!!

Jag passade flera kottar och när alla flyttade utom en som jag behöll så blev han otroligt deppig.
Han slutade i stort sett äta, han sov nästan dygnet runt och var verkligen ledsen.

Skaffade två pojk-bebisar till honom och det var kärlek vid första ögonkastet. De var såpass små så de ropade "pappa" och sprang efter honom direkt. Och han var jätteglad att få sällskap.

Men sen vet jag kottar som absolut inte vill ha sällskap så jag antar att det är individuellt. Kan vara bra att veta så man inte sitter där med lägenheten i två delar för att man har två kottar som vill slåss.

Så här såg det iallafall ut ganska direkt de två småttingarna flyttat hit.

ilsebilse
2013-03-30 00:31
#2

Ser super mysigt ut :). Hur gjorde du när du skaffade de andra två? För det är ju i te bara att släppa ihop dem.

UlrikaD
2013-03-30 00:40
#3

#2 Om du menar mig så släppte jag bara in de nya två till den första. De sprang runt i cirklar ett tag och sen landade de i en sån hög.

Jag har en transportbur stående i ett hörn med en fleecefilt i. Sen har jag flera andra trähus, filtar, kartonger, krypin på andra ställen. Men de sover alltid alla tre i transportburen. Det är någon gång på dagen om nån tagit en extra sväng och tar en liten tupplur nån annanstans. Men när de sover som längst, då sover de alltid där.

Men nu var det ju två bebisar som jag släppte ihop till en vuxen. Var inte direkt två vuxna hanar jag släppte ihop.

Upp till toppen
Annons: