Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1055 ggr
Soppkey
2013-02-18 22:50

Varför mår han så här, snälla hjälp

Nu på kvällen när jag kom hem från jobbet tyckte jag och sambon att vår ena kotte Styx lät konstigt, som en gäll pipleksak, det lät hjärtskärande. När vi tog upp honom var han väldigt slö men vi tolkade det som att han var "morgon"trött, kelade lite en stund med honom och satte sen ner honom. Nu lät han ännu värre, och när vi plockade upp honom var han helt lealös. Han rör sig knappt, reagerar inte när vi klappar på honom och har ögonen nästan helt stängda och tassarna hängande.

Vi har lyckats få i honom ca 10 ml vatten genom en pipett och han reagerar i skrivande stund lite bättre, men ger fortfarande ifrån sig dessa otäcka, hemska läten. Vi har haft kottar i 4 år och hört många olika ljud från dem alla, men det här är inte som något annat.

Snälla erfarna kotteägare, hjälp oss och berätta egna erfarenheter och tankar om vad det kan vara som vår älskade lille kille går igenom.

Annons:
UlrikaD
2013-02-18 22:52
#1

Jag har varit med om en kotte som blev totalt okontaktbar och knappt rörde sig. Han gick inte att rädda.
Så jag hade åkt akut in till veterinären med honom. En sån stor skillnad i allmäntillstånd är aldrig bra.

vinteralvan
2013-02-21 12:26
#2

Åk genast till veterinär, det där låter inte bra alls.

Upp till toppen
Annons: