Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1026 ggr
Vila83
2013-02-05 21:27

Klippa klor

Jag behöver lite råd.

Jag har inte lyckas att klippa min kottes klor än och vet inte hur ska lyckas med det.

Har försköt att få någon som håller i honom och jag ska försöka klippa men det går inte för han vill inte vara stila en sekund.

Har förskökt när jag badar honom  och det går inte så bra  heller Rynkar på näsan

Vad finns det för mer sätt ?

Behöver verkligen få rådTungan ute

Annons:
vinteralvan
2013-02-06 12:34
#1

Jag sätter kotten på köksborden, lindar in honom i en handduk och använder en lampa som har inbyggt förstoringsglas så jag ser ordentligt. Lirkar fram en tass i tagen från handduken. Det är den enda som funkar för oss.

Etti
2013-02-07 15:11
#2

Jag hade också svårt i början. Nu går det snabbt.                               För mig handlar det om att jag var osäker i början. Nu är jag målmedveten och djuren hinner inte opponera sig. Ta ett stadigt tag i en tass och sätt igång. Våga hålla i djurets tass ordentligt. Kottarna mår också bättre när det går snabbt.                                                      Jag tyckte det var lättast i badet när jag var nybörjare. Men jag vet att de finns kottar som helt plötsligt drar in ett ben (det som man vill klippa) och då vinglar de till och man släpper. Listigt!

Lycka till!

Vila83
2013-02-22 12:52
#3

tack för tipsen!!

Har testat och det går så där men jag får nog försöka flera gånger tills det går =))

Min lille kotte är riktigt envis som en liten gubbe 😂

ilsebilse
2013-02-26 10:03
#4

När jag klippte klorna på min senast höll jag henne i händerna och när jag lyckades få tag i en fot rullade jag henne bakåt så att hon låg på rygg. Det gjorde att jag kunde klippa själv och såg väldigt bra. Jag upplevde också att hon var mycket lugnare än när jag och min sambo gör det.

Upp till toppen
Annons: