Annons:
Etikettfoder
Läst 2230 ggr
SofiaLoow
2012-11-22 21:13

Bra pris på pinkisar?

Hej!

Jag har kollat runt efter pinkisar i alla större zoo affärer i närheten men hittar inga.
Nu har jag pratat med tjejen som har en liten liten djurtillbehörsaffär nära mig och hon kunde beställa hem åt mig.

Jag får betala 10 kronor styck för dom, är det mycket jämfört med andra ställen?
Jag har ingen koll efetrsom jag inte köpt det förut… :)

Annons:
vinteralvan
2012-11-23 10:30
#1

Samma pris i min zooaffär.

Jojjesp
2012-11-28 14:21
#2

Hejsan. För pinkis betalar jag inte mer än 100:- kilot. Min rekommendation är att du söker dig till en reptilmässa där kan du billigt köpa pinkis i mängder. Jag har en bra kontakt i närheten av Uppsala om du finns i krokarna. Att köpa pinkis på zoo butiken betyder ofta att du köper frysbrända pinkis med lågt näringsinnehåll då dom ibland legat i fryst format länge. Detta till ett självklart överpris :) Med vänlig hälsning, J

SofiaLoow
2012-11-28 17:12
#3

Oj, jo jag anade att man kunde få det billigare. Jag har precis varit och köpt 10st och ska prova ge min kotte en nu ikväll. Visar det sig att han tycker om det och inte mamma får spader på att ha dom i frysen ska jag absolut kolla runt efter ett bättre ställe att köpa.

Hur gör du när du köper, hämtar du själv eller skickat hem till dig? känns inge vidare om dom ligger och tinar på posten nån stans.

Jojjesp
2012-11-28 18:21
#4

Vi möts upp någonstans och jag st frysväska med klampar i ;)

vinteralvan
2012-11-29 20:29
#5

#4 Har du något förslag på billiga pinkis i Stockholmsområdet? Jag har ingen aning om när och var det är reptilmässor.

Jojjesp
2012-11-29 20:41
#6

Ett bra tips är att kika på repti.net där annonserar det friskt om mässor. Annars kan jag hojta till nästa gång jag åker och hämtar så kan du få köpa loss dom av mig för ett par kr st om du inte vill ha stora kvantiteter då kan jag försöka ordna det till samma pris som jag köper för.

Annons:
Jojjesp
2012-11-29 20:45
#7

Tillägg till förra meddelandet: på expo mässorna står dom oftast utanför och säljer fodermöss och pinkis. Du behöver alltså inte betala entré för att köpa möss. Däremot missar du en hel del om du inte går in… Utöver reptiler och andra exotiska djur och insekter. Billiga värmemattor, foder, kork, leksaker, och ibland kottar :)

zickan
2012-11-29 23:52
#8

Som Jojjesp säger så står burbolaget nästintill alltid utanför alla reptil expon i Sverige. Går även ringa eller maila Göthe och kolla om de inte ska ut och åka något förbi där man bor. Eller bara boka foder innan man åker dit. Så är det säkert på att du får det du vill ha. De står där med ett stort släp, innehållande frysboxar med foder.
Repti.net. Leta upp privat person som säljer om det inte är reptil mässa i närheten av dig. Vissa skickar frys foder. Inte varit mycket på nya repti sidan sedan den innan förvann. När jag bodde i Stockholm så var det inte jätte svårt att hitta pinkis för 2-3:- st. Nu har kanske priset ökat till 3-4:-st och privat uppfödarna bytts ut mot nya.
Man får leta lite men det dyker alltid upp någon.

Eller skriva lite försiktigt till mus uppfödare. De kullar bort mycket av hanar då de är svår sålda.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: