Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 917 ggr
ilsebilse
2012-10-02 21:09

Bada kotten

Jag har en fundering ang badning av min kotte, hittade henne idag helt insmetad i sitt eget bajs. Inte jätte trevligt för vare sig henne eller nån annan, fattar för det första inte ens hur hon har lyckats få upp det på ryggen på sig själv men det är ju en annan historia.

Det jag egentligen undrar är om det finns nån typ av tvål eller dyl jag kan använda på henne. Jag brukar bara bada henne i vatten och har även gjort det idag men jag skulle ju vilja tvätta av henne ordentligt den här gång.

Så nån som vet vad jag kan anväda som inte är farligt för henne?

Annons:
SofiaLoow
2012-10-02 23:11
#1

Eftersom barnolja är bra mot torra tassar tror jag absolut att en mild barntvål i liten liten mängd funkar bra. Men akta så lillen inte får i mun och ögon.
Min kotte älskar att rulla sig i sandlådan (som även är toa) kanske din rackare gjort något liknande
:)

SofiaLoow
2012-10-02 23:18
#2

Djurschampo förresten, det tänlte jag inte på men vad tusan kan man ha det på katten måste man ju kunna ha det på kotten? :)

vinteralvan
2012-10-03 19:15
#3

Jag använder babyschampo när jag tycker att det behövs och gnuggar försiktigt med en mjuk tandborste mellan taggarna. Skölj noga.

ilsebilse
2012-10-05 15:23
#4

Jag hittade ett djurschampoo som är giftfritt m.m nu när jag var i ullared så jag tänker att det måste vara ok att använda nån gång ibland :)

Upp till toppen
Annons: