Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1221 ggr
vinteralvan
9/24/12, 9:42 AM

Skadad tass

Min lilla kottekille råkade få ett hårstrå virat runt tassen så den var alldeles svullen och blå. Spike hade försökt bita bort det själv så tassen var väldigt sårig också. På underbara Roslagstulls djurklinik tog dom bort hårstråt och rengjorde tassen. Nu ska han få antibiotika och smärtstillande i 2 veckor och tassen ska smörjas med specialsalva 2 ggr/dag.

Spike gillar inte att man ta i tassen, han har ont förstås, så jag behöver tips på hur jag ska göra för att smörja in tassen.

Annons:
CelsiusT
9/24/12, 10:33 AM
#1

Kanske du kan hålla om armbåen med ena handen och läga på salven med hjälp av en tops med andra handen? Då behöver du inte röra så mkt i det området som gör ont.

Medarbetare på westernridning.ifokus

vinteralvan
9/25/12, 1:22 PM
#2

Lite svårt att komma åt bara. Det är på bakbenet så han drar upp det under sig när jag försöker. Efter mycket bökande så funkar det men det är jobbigt.

ilsebilse
9/25/12, 5:13 PM
#3

Har du möjlighet att göra det 2 personer? När vi skall klippa klorna på våran kotte så har jag hennes bakben i ena handen och frambenen i ena och så klipper min sambo du kanske skulle kunna göra nåt liknande?

vinteralvan
9/26/12, 9:57 AM
#4

Ville bara berätta att det går bättre och bättre. Det gör förmodligen inte lika ont längre så det går att smörja tassen men en tops och såret ser fint ut nu.

Upp till toppen
Annons: