Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 1453 ggr
MollyOfc
2012-09-03 17:51

Kotte önskas!

Jag har på senaste tiden blivit väldigt intresserad av dessa krabbater :-D Har inte haft husdjur sen jag var jätteliten, och jag är allergisk också för den delen.

..men jag har inte hittat nån uppfödare som jag känner passar mig.
Finns det nån som föder upp kottisar i Sydsverige?

Jag är inte intresserad av att ge så mycket över 1000:- för en unge.. Tillbehören kostar ju en del också. :-)

Hör gärna av er, det verkar vara snålt med kottar här neråt landet =/
Bor för övrigt i Blekinge.

Skriv gärna ett mail, är inte 100% säker på att jag kommer logga in här så ofta. :-)

mollijeh@gmail.com

Annons:
MollyOfc
2012-09-03 19:26
#1

Update: Ej albino.

UlrikaD
2012-09-03 21:27
#2

Tror de flesta uppfödare tar mellan 1500-2000kr för sina bebisar. Om du inte hittar nån privatperson som parat sina utan stamtavla kanske.

Annars är de jag sett i den prisklassen.

Har du kollat blocket-annonser?

vinteralvan
2012-09-04 08:50
#3

Om du inte vill betala mer än 1000 kr så är det en äldre kotte på Blocketannons som gäller.

MollyOfc
2012-09-04 11:51
#4

#3 Inte så mkt över 1000 :) har sett vissa för 1200, men dom har varit för långt bort :/

EECL
2012-09-04 23:18
#5

Jag betalade 1800;- för min kotte och åkte ca 30 mil för att få honom! Tycker att man ska känna efter om det känns rätt. Inte gå efter pris..sen måste man ju inte åka så långt som jag åkte..men själva känslan är viktig, spelar ingen roll vad det är för slags djur! Djuret ska du leva med i flera år framöver och det är viktigt att man är nöjd. Tror inte att du kommer hitta en kotte bebis från en seriös uppfödare för under/runt 1000;-..

Samisen
2012-09-07 19:38
#6

det finns en annons på blocket just nu! fasst hon är svår att kontackta svarar sellan du skall ha tur om du får svar från henne.själv köpte jag min i göteborg så fick hon åka bil ner till stockholmSkrattande

Annons:
calitropi
2012-09-17 20:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har en ca 2 årig liten kille som jag tyvärr måste göra mig av med eftersom att jag fått ett nytt jobb som jag måste pendla i veckorna mellan och ej kan ta med honom.. maila gärna mig om du är intresserad, bor i norrköping men kan ta honom till värnamo

pris kan diskuteras

calina.calina@hotmail.com

SofiaLoow
2012-09-18 16:25
#8

En fråga bara, du skriver att du är allergisk, vet du ens om du klarar igelkott?
Gör inte som så många andra och skaffa en innan du vet då finns risken att det snart är du som lägger ut en blocketannons…
Nåt att tänka på :)

Wand
2012-09-21 16:45
#9

Kolla allergi först! Besök personer med kottar och känn efter. 

I övrigt så tycker jag inte att du ska sätta en gräns på priset på din framtida kotte, spara i sådana fall undan 2000 kronor som du kan plocka fram då du hittar rätt bebis.

Ibland får man åka en bit, men det är det värt! Det behöver inte heller bli så dyrt, man kan åka tåg eller buss för några hundringar.

De kostar mycket i underhåll då de ska ha kattsand, rätt foder, insekter, veterinär osv, så det får du också tänka till lite med så du vet att du har råd.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Upp till toppen
Annons: