Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1131 ggr
Samisen
8/20/12, 4:54 PM

kan jag få lite tips

hej kan jag få lite tips om hur man gör så att sin igelkott går upp mer på dagen och sover på natten.och om jag kan få lite tips om leksaker och godis :) tack

Annons:
vinteralvan
8/20/12, 7:13 PM
#1

Igelkottar är nattdjur, det kan du inte ändra på. Vad gäller godis så är zophobas favoritgodiset för min kotte.

SofiaLoow
8/31/12, 9:23 AM
#2

Jag brukar ta upp min kotte i soffan på eftermiddagen/kvällen för att socialträna lite men det är ju inte direkt lek och bus. han kryper gärna ihop och sover i nacken på mig och det är helt enkelt något man får leva med om man har kotte. dom vill sova när det är ljust… :)

Samisen
9/3/12, 7:29 PM
#3

Tack för tippset men kan jag få lite tips på leksaker?

Glad

vinteralvan
9/4/12, 8:47 AM
#4

De flesta varianter av leksaker för katter och illrar funkar bra. Men en del, som min kotte, är inte ett dugg intresserad av leksaker utan vill bara springa omkring.

SofiaLoow
9/7/12, 11:31 AM
#5

Fundera på ett springhjul också. Jag har ett men min kotte har inte förstått sig på det. Däremot tror jag de kan uppskatta hjul om de får prova redan när dom är hyfsat små (min tycker det är lite läskigt)

Samisen
9/7/12, 7:29 PM
#6

Samma här min kotte har inte heller förståt sig på djul hon sitter bara i det

Annons:
ilsebilse
9/17/12, 1:48 PM
#7

jag har valt att inte ha springhjul till min kotte. Jag är lite orolig för ryggskador. Men jag har funderat på ett flying saucer wheel. Det känns lite bättre för deras ryggar.

vinteralvan
9/17/12, 2:05 PM
#8

Jag köpte ett flying saucer wheel men Spike vägrade använda det, han vill bara springa runt runt i köket.

EECL
10/13/12, 1:00 AM
#9

Min kotte har aldrig brytt sig om leksakerna. Men hjulet går på högvarv VARJE kväll :) har ett hjul som är 30 cm i diameter! Då skadar som inte ryggen :)

Samisen
10/20/12, 8:26 PM
#10

äntligen har lilla Kiwi lärt sig att springa i djulet.

Upp till toppen
Annons: