Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 2648 ggr
limtsack
2012-08-05 17:08

Afrikansk pygméigelkott söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På grund av tidsbrist önskar jag hitta ett nytt hem åt Whisky.

Han är jättefin och har aldrig förstört någonting och älskar att springa i sitt hjul. Han har en bra aptit och har levt på zophobas och torrfoder, och han dricker mycket vatten. Han har mått bra hela tiden som han bott hos mig, jag köpte honom "vuxen" och hos mig har han bott i ungefär ett år och är nu lite äldre än två år.

Tyvärr så har jag mindre tid att ägna mig åt Whisky än vad jag hade önskat, då jag både studerar och jobbar, ibland utanför stan. Han klarar sig såklart själv men jag önskar att han kunde få mer stimulans, eftersom han snabbt blir skygg igen när tiden blir knapp.

Han ska inte användas till avel eftersom jag aldrig fick några papper på honom (hans tidigare ägare fick inga när han köptes från Tyskland). Den tidigare ägaren vill gärna veta hur det går för Whisky i framtiden och vi har haft lite kontakt under året som gått.

Jag säljer honom med alla hans ägodelar; hjul, hus, trappa för att ta sig ut och in i buren, matskål, vattenskål, stor bur och om jag har mat och spån kvar medföljer detta såklart. Han tycker också om att ligga under filtar och handdukar så en handduk kan slinka med också.

Det viktiga för mig är att Whisky kommer till ett bra hem med tid för honom. Jag bor i Uppsala, så en köpare i närheten vore smidigt!

Maila gärna till limtsack@hotmail.com //Linn

Annons:
Bista Gård /luciana
2012-10-09 12:06
#1

Hej ,

Har du whisky fortfarande kvar?

Vi bor på en liten gård i Bålsta och vi undrar hur mycket vill du har for honnon ?

Behöver han en kompis eller kan han bor ensam?

Mvh

Luciana Bergström

luciana_vasc@hotmail.com

Upp till toppen
Annons: