Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1591 ggr
Zebraflicka
5/19/12, 11:19 PM

Tips när man blir med kotte!

Hejhej! Någon gång efter jul skall något fint hända, och det är att en uppfödare som jag känner skall försöka para ihop sin kotte med en annan kotte så att det blir en massa söta kottar, varav en av dem kommer bli min lilla egna kotte! (ja,jag är euforisk inför detta)

I alla fall: Jag har börjat vandra runt lite på detta forum (det är förvisso långt kvar, men det är bra för då har jag tid att läsa på mig), men mycket återstår, tror jag.

Nu kommer en hel del frågor också. Detta är vad jag snappat upp som man behöver: (rätta mig om jag har fel)

a) Canin light som basfoder och diverse kött och frukt/grönsaker (finns det något som man absolut INTE skall ge sin kotte? Jag hade ett par råttor förut som är laktosintoleranta t.ex. Vad finns det man KAN ge?)

b) Kanin/marsvinsbur med utgång och stege till

c) En liten toalett med toa-lätt i buren (går det att ha vanligt sågspån i övriga delen av buren, sågspån som man har till marsvin och kanin? Mina råttor fick inte ha det pga luftvägarna nämligen, men det kanske inte är så med kottar?)

d) Katt-leksaker läste jag nånstans att man ha till. Vad för sorts leksaker isåfall, typ såna bollar med plingror i?

e) värme-matta

f) fleece

g) Vatten - hur är det nu, skall det vara en skål eller flaska?

nu blev det säkert skitmycket, jag kommer säkerligen på mer efterhand, men jag hoppas ni kan ta er tid att läsa igenom lite iaf. Det skulle uppskattas jättemmycket. Jag vill verkligen vara hundra på allt jag har innan jag får kotten.

Tack på förhand!

Ch Ch Cherry Bomb!

Annons:
SofiaLoow
5/20/12, 3:52 PM
#1

Jag har en kattungelåda med chinchilla sand i som bajslåda, mycket populart och så har jag sågat upp en "dörr" i en sån där plastlåda på hjul man har under sängen där han har fleecefilt i botten och så har han ett litet hus som står i en avklippt skokartong medd almspån i och en handduk som han kan mysa in sig i. Vatten får han i skål. han har en skål som det alltid finns torrfoder i och så har han en "godisskål" där han får lite kött varje dag.

Han har en liten boll med pingla i också med den är väl inte överdrivet populär, han föredrar att springa in till pappa och stjäla hans strumpor på golvet ;)

Upp till toppen
Annons: