Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1395 ggr
Gnyff
2012-04-24 10:35

ny kotte ägare.

Hej!

så nu har jag snart varit en lycklig ägare till kotten Attila i en månad. allting flyter på som det ska och han är go och inte specielt "bollig" av sig häller för den delen, grymt nyfiken osv. men jag har ändå mina små ororos moment som jag inte riktigt har fått kläm på hur jag ska lösa.

Attila äter på som han ska med god aptit i alla fal när det gäller torrfoder mjölmask, zofobas och pinkis även gräshoppor. men sen tar det slut allt annat  värkar han totalt o intresserad av har provat ägg kykling fläsk file fisk, laktos fri leverpastej (själv fallet har alla råa produkter verit kokta).  så min oro är inte för om han får i sig tillräkligt med matt snarare är det får han i sig tillräkligt med varierad mat? eller är han för liten för att äta varierad mat? den tanken har också slagit mig.

nästa orors moment är springhjulet. som han vägrar att använda vet inte om det är för läskigt eller vad det kan bero på han rör det iallafall inte har försökt lyfta upp honom i det och även laggt små mjölmaskar i det men icke .. det är som om han är rädd för det.  detta gör mig då orolig för om han får den motionen han behöver. han springer ju runt kors och rvärs äver rummet om natten vilket käns bra i går natt hade han drag kamp med min sambo omsambons gamla kalsonger väldigt rolig syn faktist.

nå ja om någon har nått tips eller någon tanke eller bara ett uppmuntrande tillrop så säg till tack på för hand.

alla eventullela stav fell ber jag om ursäkt för. har ett papper någonstans där det står att flickan inte bör bli bedömnd för sin stavning och bör ha längre tid på prov. kan va svårt att aplisera det på nånting idag men ja ni förstår ;)

Annons:
ilsebilse
2012-04-24 17:41
#1

Jag tror inte att du skall vara orolig, våran kotte äter inte allt heller. Jag har testat flear olika kokta grönsaker m.m och hon visar väldigt demostrativt att hon inte vill ha det genom att lyfta ur det ur sin matskål. Hon har fått nöt och blandfärs innan men jag har aldrig testat med ägg m.m men det borde vara precis som för oss människor att de inte tycker om allt. Men pröva om han äter majs Iris älskar majs :).

Vad gäller springhjulet är det nog ingen fara heller vi har inte ens ett hjul till våran hon har så mycket att röra sig på ändå. Om du verkligen vill att han skall springa i det så tycker jag du skall lyfta in honom i det då kanske han fattar hur det funkar.

Och det här med kläderna kan jag säga att jag helt förstår så fort vi råkar lämna nåt flyttas det och jag hade en kompis som sov här för någon vecka sen som kom upp på morgonen och inte kunde hitta sina strumpor så vi fick leta i hela vardagsrummet efter dem :) Men ibland lägger jag fram lätta oömma t-shirtar eftersom hon verkar tycka att det är så roligt att dra runt på det.

Hoppas det hjälpte lite i alla fall. Alla kottar är ju olika och tycker om olika mat och olika "leksaker"

Upp till toppen
Annons: