Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2403 ggr
ilsebilse
4/10/12, 2:29 PM

Djursjukhuset

Tänkte bara tipsa alla om att de kommer ha med afrikanska pygmeigelkottar i nästa avsnitt av djursjukhuset som går på torsdag kl 20:00 i svt 1. Från en djurpark men ändå :)

Annons:
Heidi
4/10/12, 7:48 PM
#1

Tack för tips Glad

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

missmirsch
4/10/12, 8:00 PM
#2

Ah, tänkte precis lälgga upp här men det var visst någon som hann före.

Det är inte från en djurpark. Det är min igelkott Stickis och jag som är med! :)

Det spelades in i höstas när Stickis var ca 6 månader. Jag ville göra en rutinkoll på honom så att allt stod rätt till och hade hört så bra om vetrinären på Blå Stjärnan i Göteborg. Besöket slutade (tyvärr) med att de fick söva honom en liten stund för det var så svårt att klippa de små klorna och jag hade inte lyckats med det hemma heller. Men det vart ju mer spännande iofs så TV-teamet var ju glada.

Jag hoppas verkligen att det blir ett bra avsnitt och Stickis lyckades tokcharma programledaren :D

Så som sagt det måste ni titta på alla kottälskare!

Klarabalik
4/11/12, 1:13 PM
#3

Åh, det måste jag kolla på!

UlrikaD
4/11/12, 5:22 PM
#4

Ska helt klart bänka mig framför tv:n då!

Får se ifall kottarna vill göra mig sällskap.Skrattande

Heidi
4/13/12, 12:49 PM
#5

#2

Din kotte var ursöt Kyss Kul att se en kotte på tv.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Hedvig21
4/14/12, 6:44 PM
#6

Stickis var super söt tyckte jag och Hedvig (min kotte) som satt och kollade på det tillsammans! :)

Annons:
UlrikaD
4/15/12, 4:08 PM
#7

#2 Din Stickis var helt ljuvligt söt. När han rullade upp sig och visade nosen. Älskar när de kommer ut. Helt ljuvlig, blev lite kär där.

Även jag har haft kotte hos Bosse, så det där kändes igen:)

Tyvärr slutade vårt sista besök inte så bra. Jag hoppas att nästa gång det blir aktuellt att gå dit med kotte, det går bättre.

nuttan85
4/15/12, 8:50 PM
#8

En riktig snygging :)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

UlrikaD
4/15/12, 9:49 PM
#9

#8 Du hittade?

Men visst!! Alla borde ju vilja ha en kotte efter det inslaget.

FunkyShrimp
4/16/12, 12:33 AM
#10

#2 Jag tänkte på en sak du sa (läste att det var du som hade kotten). Du säger att ljudet som han gör (fräsandet) är ungefär det enda kottarna kan göra. Det stämmer inte alls ;O Dom kan göra flera olika slags ljud ifrån sig. Men kanske inte att alla har hört det från sina kottar, men det är ändå bra att veta!
:)

RisOtto
4/16/12, 8:07 AM
#11

Fin kotte! Skönt att alllt gick bra och att det inte var något fel på honom.
#10, jag tror det var lite med glimten i ögat :P

FunkyShrimp
4/16/12, 1:06 PM
#12

#11 hm, det uppfattades inte så^^
sen alla som tittar på programmet vet ju inte förutom det som sägs.
men strunt samma :)

missmirsch
4/16/12, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vad roligt att ni har sett det nu. Tack för fina kommentarer.

Tyckte att han skötte sig riktigt bra (Förutom bajset i röret, haha)  :) Så kul att ha det inslaget på min sötnos.

Inspelningen var ju ca 1 timme egentligen och att styra hur de klipper ihop inslaget sen är helt omöjligt. Jag stod ju och skämtade, pratade och berättade en hel del om Stickis och igekottar men detta var det som kom med. Faktum är att de lopade (!) hans fräsande och la på det sen på bilden. Kollar ni noga så ser nog ni experter att hans inte borde fräsa när hans kikar fram sen :p Men men, rätt nöjd ändå :)

Annons:
Swadika
4/17/12, 10:43 AM
#14

Finns det avsnittet att se på nätet? ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

UlrikaD
4/17/12, 10:50 AM
Swadika
4/17/12, 10:53 AM
#16

Hihi jo jag vet ^^ men sitter vid mobilen nu. Inte lätt att googla då :P Så tänkte ifall om någon viste ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

UlrikaD
4/17/12, 11:17 AM
#17

Där har du direktlänken iallafall:)

Swadika
4/17/12, 3:55 PM
#18

Tack ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lurvboll
4/22/12, 3:12 PM
#19

Visste inte ens att man kunde ha kottar till husdjur, så då jag såg din Stickis blev jag helt fast! Började googla efter dem och är nu helt fashinerad som helst. Kommer definitvt  stå högst på listan till nästa husdjur, helt underbar! :o <3

I give you all my love, rabbits...<3

Upp till toppen
Annons: