Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 2578 ggr
Feliciahåkansson
3/16/12, 1:22 PM

Afrikansk pygmeigelkott söker nytt hem

Som rubriken lyder så behöver min fina tjej på drygt ett år nytt hem. Jag kan tyvärr inte behålla henne på grund av väldigt känslig hy, vilket jag givetvis är otroligt ledsen över. Så nu vill jag att någon fin familj tar hand om henne istället! Har ett nyköpt hjul, underlägg till det, fräsch sovbur, flera filtar, ca 2kg royal canin kattmat, leksaker och matskålar som medföljer. Kotten är väldigt mysig och sover gärna i knät, full fart när hon är vaken och både handtam/rumsren till 90%. Medföljer även släktträd och information om mat, sjukdomar m.m för övrigt är hon frisk och kry. Finns bilder att skicka via mail/sms om så önskas. Har även en annons på blocket där bild redan finns :) ( Göteborg, övriga djur )

Annons:
UlrikaD
3/16/12, 5:40 PM
#1

Vad söt hon var:)

Hade inte min ekonomi sett ut som den gör så hade jag norpat henne direkt. Passar för tillfället fyra stycken kottar här hemma och det kommer att bli ruskigt tomt när de flyttar hem igen.

linnsan1
4/26/12, 1:24 PM
#2

Ungefär hur mycket brukar en kotte gå på i pris? (ny intresserad tjej!!)

FunkyShrimp
4/26/12, 3:56 PM
#3

#2 jag köpte mina för 1200:- som bebisar. tror priset ligger runt det (de som tar vettiga priser dvs).

många försöker tyvärr sälja sina 1-2 åringar på blocket för allt mellan 1500-3000:- typ. det är alldeles för mycket. är bara för att tjäna pengar på det.

UlrikaD
4/26/12, 4:22 PM
#4

#2 Beror lite på linjer och färg också. En kotte kan kosta upp till 2000kr ifall den har något speciellt. Sen kan man ju hitta många kottar på blocket för runt 1000kr.

Men runt 1500kr lite upp och lite ner är väl normalast.

Mikaela_B
4/26/12, 11:37 PM
#5

mellan 1200-1500 är väl standard priserna men precis som Ulrika säger så är 2000kr också ett normalt pris beroende på stam, färg och vad uppfödaren erbjuder…

Jag som ex har ungar för mellan 1500-2000 kr men där jag har lite mer att ge och tillägga hos mina ungar än va många andra uppfödare har. Ex startkitten, stamtavla på alla, veterinärbesiktnings intyg mm.. väldigt många som tar 1500 + för bara en igelkott utan stam osv, väldigt få som har vet besiktning som jag, vad ja vet har ingen annan de faktiskt va jag hört talas om…

www.blueberryhedgehogs.com

linnsan1
4/29/12, 11:33 AM
#6

Hej Felicia, vad säljer du din lilla kotte för? :) (intresserad tjej!)

Annons:
UlrikaD
4/29/12, 11:37 AM
#7

TS har inte varit inloggad på en månad.

Lättast är nog att se ifall Blocket-annonsen är kvar och ta kontakt den vägen isåfall.

Upp till toppen
Annons: