Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1210 ggr
Sara B
2012-03-14 00:08

Artiklar om skötsel?

Jag tycker att det låter väldigt intressant med en kotte men har mängder av frågor och jag vet ifrån där jag brukar hänga(mus.ifokus) att det brukar finnas bra artiklar till de flesta frågor. Så jag är ute efter lite bra artiklar som kan svara på mina frågor om skötsel o.s.v. Ja allt en nybörjare behöver veta för att veta om djuret är något som passar henne :).

Jag bor i en 1,5:a man kan dra igen en dörr till sovrummet och stänga till toaletten men annars så går det inte att stänga några dörrar alls, det betyder att kotten skulle få gå som en hund ungefär, överallt. Är det en lämplig plats för igelkottar i en lägenhet?

  • Om ja på frågan innan så skulle jag behöva veta lite hur man gör igelkottsvänligt hemma hur de ska bo .o.s.v.
  • Lukt, luktar deras kiss mycket om man inte får de tillräckligt rumsrena? Kommer grannar att klaga?
  • Allergier, är det vanligt?
  • Spån, värmematta, toalett o.s.v.?
  • Tar dom sig upp och i närheten av soffor? Även om de inte tar sig upp i den(gissar att deras klätterförmåga inte är superbra?) finns det stor risk att de kissar på den/gömmer sig under den och kissar där…
  • Framförallt, visst borde det finnas en matartikel någon stans? :)
Annons:
Upp till toppen
Annons: