Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 1779 ggr
FunkyShrimp
2012-03-11 00:16

Värdfamilj/person sökes

Hej!

Det är så att jag skall flytta till japan i slutet på juni för att studera i ett år (kan bli lite längre, men ett år är säkert iallafall). Därmed söker jag en värdefamilj eller person som skulle kunna tänka sig att ta hand om mina två små småttingar under den tiden.

Jag vill inte ta med dem för att 1. de tål inte kyla så bra och under vintern kan det bli kallt inne, och 2. jag vet inte ens om det är lagligt att ha igelkottar som husdjur där och då heller inte ens ifall de får komma in i landet ;S. Eftersom jag är orolig över deras välmående i första hand så vill jag inte att de ska utsättas för kyla samt förmodligen karantär och många timmars flyg.

Jag har två superfina tjejer;
Lillemor som fyller 4 år i april, är hälften chocklad och hälften albino (dock mest spår av choklad, bara några taggar som är helvita).
Hon är jättemysig och hanterbar. Inga problem att ta upp och hålla i. Om man är i sängen och hon får vara under täcket en stund så brukar hon lägga sig tillrätta och ta sig en lur^^

Zaita är albino. Hon är mer reserverad av sig, hon är inte alltid lika "kelbar" som Lillemor, men även hon har sina stunder då hon vill bli gosad med. Hon kommer mest fram när det är lite mörkare och tystare. Och hon är en otroligt intelligent tjej! Hon är 3½ år gammal.

De går bra ihop, de brukar inte sova tillsammans, men Lillemor söker sig till henne lite titt som tätt. Vissa perioder bara korta stunder under natten (springer in till hennes ställe en stund), andra perioder lägger hon sig och sover med henne hela nätterna. :)

Jag ser helst att någon/några med igelkottvana kan agera som värdfamilj, men ifall det är någon som är nyfiken på att ha igelkott som husdjur och har god insikt är vad som gäller så kan det diskuteras (kanske någon som vill ha husdjur ett kortare tag och inte under flera års tid?). Det viktigaste är deras välmående och att ifall det händer någonting akut så skall personen kunna hantera igelkotten och också kunna ta den till veterinären.
Det är myckt viktigt att dammsuga och hålla rent nere på golvet så att det inte sker en olycka.

Jag står självklart för mat.

Hör av er ifall ni/du är intresserade!
Igelkottar är fantastiska djur, väldigt nyfikna och sprider mycket glädje. Har fått många goda skratt här :D Väldigt smarta och en aning busiga också ;) även rätt självständiga djur.
Som sagt, hör av er så kan jag också berätta mer!

:)

Annons:
[Stripez]
2012-04-15 17:54
#1

Vart bor du? Glad

Själv har jag länge varit intresserad av kottar, men planerat att skaffa det när jag inte längre bor hemma och har en mer förutsägbar framtid ^^
Blev bara lite intresserad Skrattande

Mvh Emma

[RoxannaH]
2012-05-31 20:13
#2

Dessa små töser bor nu mera hemma hos mig medan deras matte är bortrest för studier :)

Upp till toppen
Annons: