Annons:
Etikettuppfödare
Läst 2543 ggr
ÅsavP
2/14/12, 5:37 PM

Uppfödare sökes!

Hej,

Jag heter Åsa och är helt ny här på igelkott i Fokus.

Jag letar efter uppfödare av pygméigelkott, har förgäves försökt nå en uppfödare i Sthlm men utan framgång.

Jag söker en kottebebis till i vår! Men det är himla svårt när man inte hittar någon uppfödare…

Kotten får komma till ett varaktigt och tryggt hem, vi är en familj på landet med 2 barn, en djurvan 38-årig mor (jag!).

Innan man och barn kom in i huset ägnade jag mig åt ormar och ödlor och hade huset fullt med terrarier. Jag har även varit registrerad och engagerad marsvinsuppfödare under 6 år. Även kaniner har bott hos mig i omgångar.

Nu är pojkarna 6 och 7 år (djurvana och lugna) och vill så gärna ha ett litet husdjur att pyssla om. (jag med!). Hamstrar bara bits och marsvin har jag "tröttnat på".

Någon som kan hjälpa oss?
maila gärna på vonpakh@hotmail.com

Mvh Åsa

Annons:
ÅsavP
2/14/12, 9:05 PM
#1

Någon som kan hjälpa? :-(

UlrikaD
2/15/12, 12:12 AM
#2

Uppfödare får någon annan svara på. Men du skriver att dina barn ser fram emot ett husdjur att ta hand om.

Vet inte om igelkott passar så bra in där, med tanke på att de flesta verkar vakna framåt kvällen, alltså lite efter barns vanliga lägg-tid.

ÅsavP
2/16/12, 8:41 PM
#3

Hej, tack för din kommentar. Både jag och barnen är väl medvetna om kottens dygnsrytm och vi har diskuterat det. Jag har nog läst allt jag hittat på nätet om kottar och även skrivit ut och läst högt för barnen

Vi får väl fortsätta leta i något annat forum helt enkelt för här var det väldans tyst.

Åsa

Mikaela_B
2/17/12, 7:13 PM
#4

Här inne händer de inte speciellt mkt förutom diskussioner… Utöver när de kommer till att hitta uppfödare så är ju denna platsen den säkraste om man kollar under länkar mm så hittar man de uppfödare som anses vara något att ha….

Dessutom är de flesta uppfödarna medlemmar här, och eftersom au sökt i sthlm så kan jag räkna vilken uppfödare de är du förskt nå, dock finns de även där orsaker till att uppfödaren inte svarar….å¨hemsidor mm hittar man oftast uppfödares telefon nummer, skicka helllre sms eller prova ringa…

Jag som själv är uppfödare och finns i Göteborg hjälper gärna till att finna en uppfödare som kan passa er, de flesta stora har ja ju kontakt med själv…

I denna djurdelen så får man ju dock ta risken att man får åka en bit för att få en kotte för vi uppfödare är väldigt utspridda i vårat avlånga land och de är väldigt olika hur aktivt man har kullar osv…

www.blueberryhedgehogs.com

ÅsavP
2/17/12, 8:20 PM
#5

Hej Mikaela,

Under länkar finns du, Nininosen (som jag förgäves försökt få tag på) samt en länk till en uppfödare som har uppfödningen nedlagd. Jag tycker det är konstigt att inte fler har fått plats med sin uppfödning där. Jag har dock på andra håll kommit i kontakt med flera andra uppfödare som är villiga att hjälpa mig. Å andra sidan kanske det inte är så konstigt med få svar eftersom detta forum verkar ganska inaktivt?

Jag bor i Södermanland och har du kontakter med uppfödare häromkring får du gärna tipsa dem om mig eftersom du har kontakten med dem.

Åsa

Heidi
2/17/12, 9:23 PM
#6

Ursäkta att jag tränger mig in i tråden, men Mikaela jag skulle också vilja veta vad de finns för uppfödare runt om i landet för det måste väll finnas fler uppfödare än du och nininosen som är något att ha?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: