Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 2086 ggr
[lisalll]
2012-02-11 20:55

Jamie frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon fick sitt tilltalsnamn Jamie :) från uppfödaren fick hon tilda och hon får heltenkelt heta tilda i andra namn! :)

Några frågor igelkottar kan dem bära på smittor? är det som med skölpaddor att man böra tvätta händerna jämt osv?

vad tycer era kottar är skoj och i bolådan när hon går in där va vill hon ha för saker filt osv? :)

Annons:
nuttan85
2012-02-11 23:53
#1

Nej de bär inte på ex, salmonella och liknande. Men det är klart du ska vara noggrann med handhygien. Både för din och kottens skull.

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

[lisalll]
2012-02-12 11:48
#2

Okej tack!

[ChinHeart]
2012-02-12 12:02
#3

Som #1 säger bär de inte på salmonella eller liknande smittor. Övriga sjukdomar som gått i generena beror ju däremot på aveln osv men jag skulle inte tro det är så med just din kotte. Dock tror jag heller inte att just de smittar.

Ja på hans sovplatser kan du lägga mjuka saker att bädda med. Filtar är ju det vanligaste då de kan krypa in i de och mysa, för de gillar ju att gräva sig ner bland mjukheten och somna!

Jättefin kotte förresten!Glad

[lisalll]
2012-02-12 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack ChinHeart! :)

JA hon har fått fleece filtar och ett hus osv. hon får mat och vatten hur mycket mat ska hon ha imorse hade hon ätit upp en liten hand kattmat (kan intepåstå att min hand är stor..) och en hel skål vatten eller bör hon ha mera? :)

nuttan85
2012-02-12 12:21
#5

Mega söt :) HAr en albino hemma som är väldigt lik din lilla <3

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

[lisalll]
2012-02-12 12:23
#6

tackar tackar! :) vad heter din, har du bild? Glad

Annons:
[ChinHeart]
2012-02-12 12:26
#7

Gud vad gullig hon är!

De ska ju ha 30 gram kött varje dag, så har hon inte fått det idag ska hon ju få det. Vi brukar ge vår kotte på kvällen när han är vaken, han sover ju bort dagarna. Fast sedan beror det ju mycket på hur gammal hon är, för det är ju otroligt viktigt att igelkottar inte går upp i vikt!

På Zoonen, en annan djursajt, har jag skrivit en artikel om just igelkottens mat, så jag länkar den här så kan du läsa!

http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=3260452

Upp till toppen
Annons: