Afrikansk Pygméigelkott

Jamie frågor

2012-02-11 20:55 #0 av: [lisalll]

Hon fick sitt tilltalsnamn Jamie :) från uppfödaren fick hon tilda och hon får heltenkelt heta tilda i andra namn! :)

Några frågor igelkottar kan dem bära på smittor? är det som med skölpaddor att man böra tvätta händerna jämt osv?

vad tycer era kottar är skoj och i bolådan när hon går in där va vill hon ha för saker filt osv? :)

Anmäl
2012-02-11 23:53 #1 av: nuttan85

Nej de bär inte på ex, salmonella och liknande. Men det är klart du ska vara noggrann med handhygien. Både för din och kottens skull.

Anmäl
2012-02-12 11:48 #2 av: [lisalll]

Okej tack!

Anmäl
2012-02-12 12:02 #3 av: [ChinHeart]

Som #1 säger bär de inte på salmonella eller liknande smittor. Övriga sjukdomar som gått i generena beror ju däremot på aveln osv men jag skulle inte tro det är så med just din kotte. Dock tror jag heller inte att just de smittar.

Ja på hans sovplatser kan du lägga mjuka saker att bädda med. Filtar är ju det vanligaste då de kan krypa in i de och mysa, för de gillar ju att gräva sig ner bland mjukheten och somna!

Jättefin kotte förresten!Glad

Anmäl
2012-02-12 12:06 #4 av: [lisalll]

Tack ChinHeart! :)

JA hon har fått fleece filtar och ett hus osv. hon får mat och vatten hur mycket mat ska hon ha imorse hade hon ätit upp en liten hand kattmat (kan intepåstå att min hand är stor..) och en hel skål vatten eller bör hon ha mera? :)

Anmäl
2012-02-12 12:21 #5 av: nuttan85

Mega söt :) HAr en albino hemma som är väldigt lik din lilla <3

Anmäl
2012-02-12 12:23 #6 av: [lisalll]

tackar tackar! :) vad heter din, har du bild? Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.