Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 2604 ggr
[LinneaSilva]
2/8/12, 10:54 PM

Råtta och kotte?

Jag och min sambo har nyligen skaffat oss en kotte och vi har funderingar på att eventuellt skaffa en råtta i framtiden. Men kan man ha en råtta och kotte tillsammans? Eller ska man ha dem separerade?

Annons:
vinteralvan
2/9/12, 1:07 PM
#1

Råttan kommer väl mestadels vara i bur hoppas jag. Jag skulle nog satsa på att ha dom i olika rum när båda är ute och leker.

[LinneaSilva]
2/9/12, 2:05 PM
#2

Ja, självklart ska den vara i bur när det inte är lekdags. Tänkte mer på när man har den ute ur buren om den kommer överens med kotten eller om det kommer bli besvärligt.

ilsebilse
2/9/12, 2:32 PM
#3

På wikipedia står det att råttor i Italien äter och dödar småfåglar och änder så jag skulle vara väldigt försiktig med att ha dem tillsammans, även om igelkotten har taggar.

pontussigge
2/9/12, 9:09 PM
#4

råtter är flockdjur dom ska minst hållas två och två

simma lungt //PONTUSSIGGE

UlrikaD
2/11/12, 4:22 PM
#5

Råttor ska ju till att börja med vara två eller flera. Sen finns det ju egentligen ingen anledning att låta dem träffas överhuvudtaget.

De pratar inte samma språk och har inget som helst utbyte av varandra. Så när ni rastar råttorna gör det i ett annat rum bara.

[LinneaSilva]
2/11/12, 5:29 PM
#6

#5 Okej :) Har problem med värmen i lägenheten så råttbur skulle behöva stå i samma rum som kotten, vill bara kolla så att de inte kommer störas av varandra.

Ser nu att jag uttryckte mig lite klumpigt i första inlägget, kunde kanske tolkas som att de skulle dela bo på nåt vis, vilket de så klart inte ska.

Är dessutom medveten om hur råttor ska hållas då jag tidigare haft råttor, så jag tackar för tidigare kommentarer och känner inte att jag behöver fler tips om specifikt råtthållning.

Annons:
UlrikaD
2/11/12, 6:07 PM
#7

#6 Det är ju kanske inte så konstigt att du fick kommentarer då du i första inlägget skrev att du skulle skaffa "en råtta". Och kan man ha en råtta och en kotte tillsammans.

Man kan ju inte veta mer än det man läser:)

[LinneaSilva]
2/11/12, 6:29 PM
#8

Nej, jag vet det. Insett att jag skrev det klumpigt redan från början, skyller på att jag hade lite bråttom när jag skrev det :P

Inte menat att verka arg eller så i det förra inlägget, mest irriterad på att jag själv inte skrev ordentligt från första början. Det hade ju underlättat lite för alla :P

Upp till toppen
Annons: