Annons:
Etikettavel
Läst 1384 ggr
Jennie.80
1/24/12, 10:11 AM

FRÅGOR

Hej jag har nyss fått hit två underbara kottar MEN det är hane och hona som gått ihop jag har särat på dom nu men räknar då med att hon é dräktig.

Hur länge é dom dräktiga hittar inte det här på sajten, letar oxå tillförlitlig vet i bohuslän någon som har någon att rek?

hon har även enligt den jag fick henne av haft 1 kull förr och jag har givetvis försäkrat dom, men vill ha massor med tipps och ider på vad jag bör tänka på ifall hon é dräktig och i övrig oxå Glad tror ändå att jag é ganska väl förberädd på detta med kottar det var väl ungar jag inte var riktigt inne på änu men jag é fast besluten att lära mig allt innan ev nedkomst så att vackra sessan ska få en trygg tid

och jag undrar om man på något sätt kan spåra hanen. Honan har jag uppfödar bevis på.

vill ha mycket svar men betackar mig från hugg och slag

Annons:
ilsebilse
1/24/12, 1:52 PM
#1

Jag kan tyvärr inget om kullar och så men jag har för mig att jag läste nånstans att nån av vetrinärena på blå sjärnan i göteborg kunde ganska mycket om igelkottar, dom har ju i alla fall en speciell avdelning för exsotiska smådjur…

http://www.blastjarnan.se/default.asp?viewset=1&on=Patient+hos+oss&initid=80&heading=Patient+hos+oss&mainpage=templates/02.asp?sida=69

Jennie.80
1/24/12, 6:52 PM
#2

Tack så mycket. Skrattande

Vill vara så förberedd som möjligt.

Mikaela_B
1/25/12, 5:48 AM
#3

allt från 32-38 dygn går hon dräktig…. ett tips att ev säkra en dräktighet väg henne 1 gång i veckan och skriv hela tiden ner och räkna ut en ev viktökning hur många gram / veckan hon går upp….

Om hon haft en tidigre kull och det gick bra så kan hon själv detta… vad du skall tänka på e att försöka locka hennes intresse att få ungarna på en plats du själv vet hon får vara ifred, eftersom att dom gärna drar sig tillbaka till ställen där de är lugnt och stilla, ex under sängen, under soffan, tv bänkar, garderober mm.. överallt där hon vet att du inte kan nå henne eller störa henne eller ens hitta henne i första hand!

Fixa ett sådant fejkat område någonstans där de inte drar, varmaste platsen i lägenheten/huset mm…. med filtar och som är lite skymundan…. skillnaden e att du har ordnat detta stället och inte bara hon som hittat de utan din vetskap, detta för att du faktiskt ska kunna ha koll på henne och ungarna lite lite iallafall och se att dom mår bra…

Blå stjärnan i Göteborg vänder du dig till och till Bo Runsten på exotiska djur avdelningen… Var berädd att dom har telefon tider enbart mellan 9-11? eller om de är 10-12? hum minns inte riktigt, dom är jätte jobbiga att få tag på vissa ggr så man vet om de…. så är de akut åk bara in….

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: