Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 4675 ggr
Heidi
1/17/12, 9:40 PM

Sökes Afrikansk Pygméigelkott

Hej alla kotteälskare Glad

Har mailat den uppfödare jag fastnade för här i Sthlms området men lägger även in en annons här.

Jag och min sambo har alltså bestämt oss för att skaffa en kotte. Jag har läst här på igelkott i fokus en längre tid och även på andra sidor på nätet. Tycker mig vara påläst om vad kottar behöver, hur de skall bo osv. Är medveten om att de skall ha 20 kvm och äter en del mindre mysiga foderdjur som maskar, pinkies m.m

Både jag och sambon är nattugglor så att kotten är nattaktiv stör oss inte alls eftersom vi båda oftast jobbar sådana tider att vi kan vara uppe sent.

Vi bor i en 3a i Stockholms området med fyra katter och två Vattensköldpaddor.

Könet på kotten spelar ingen roll men färger vi är intresserade av är Salt and pepper och liknande.

Finns det någon uppfödare med planer på kottebebisar så hör gärna av dig  Glad min mail är heidi@kattfamiljen.se

Självklart vill vi att kotten skall komma från en seriös uppfödare som tar ansvar.

Mvh Heidi

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Heidi
1/21/12, 11:04 PM
#1

Är det ingen som har en kull planerad?

Hoppas få kontakt med någon seriös uppfödare som planerar kull Glad

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Mikaela_B
1/23/12, 3:42 PM
#2

de flesta sitter nog i planerings stadierna just nu för 2012 års kullar….
av anledningen att man själv föder upp så vet ja att ja sätter mig med planeringen nu men parar väl inte förens mot februari/mars

www.blueberryhedgehogs.com

Heidi
1/23/12, 5:14 PM
#3

#2 Tack för info Glad

Har undrat lite varför de så "tyst".

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Mikaela_B
1/25/12, 5:18 AM
#4

är ju en stor hälsorisk för ex oss som lever i stor stan på kollektivtrafik mm, när vi skall iväg och vet.besikta ungar och de är vinter… Då inväntar man hellre att värmen kommer iallafall så man inte utsätter dom för en risk eller att dra på sig förkylningar mm…

www.blueberryhedgehogs.com

Heidi
1/25/12, 12:53 PM
#5

Helt förstårligt :-)

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
1/25/12, 2:36 PM
#6

Sen är ju man ju självklart otålig i att få tag i en uppfödare när man väl bestämt sig för att skaffa kotte men man får helt enkelt snällt vänta :-) Har mailat en här i sthlm men inte fått något svar än.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Mikaela_B
1/29/12, 10:22 PM
#7

Gissar på att de är Nininosen du siktat in dig på i sthlm???

www.blueberryhedgehogs.com

Heidi
1/29/12, 11:17 PM
#8

#7 Jopp men har ej fått svar. Mailat två gånger. Men hon kanske är bortrest eller nått.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
2/5/12, 10:09 PM
#9

putt

söker fortf kotte Glad

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

UlrikaD
2/6/12, 4:27 PM
#10

Finns ju några på blocket.

Heidi
2/7/12, 9:12 AM
#11

Inga ungar vad jag sett.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

UlrikaD
2/7/12, 8:41 PM
#12

#11 Visste inte att du enbart sökte bebis, står bara att du söker kotte:)

Heidi
2/8/12, 7:26 AM
#13

Skrev om det fanns någon uppfödare med planer på kottebebisar :-) kanske var otydligt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
nuttan85
2/11/12, 11:58 PM
#14

Maila de olika uppfödarna. Beskriv vad du ska ha den till. Kön, önskemål etc. Ställ dig i kö på deras listor. Tänk på att det kan ta lite tid.

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Heidi
2/12/12, 4:13 PM
#15

Den uppfödare jag mailade här i sthlm fick jag inget svar i från men har nu hittat en uppfödare.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
2/12/12, 4:17 PM
#16

Frågade efter uppfödare här men fick inga tips på mer än de som står på denna sida så jag har ej kunnat mailat några uppfödare. Fick dom tips från ett annat ställe på en uppfödare Glad

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

nuttan85
2/14/12, 11:48 PM
#17

Kan ju vara bra det ;) Vem fick du tips om?

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

calendrium
4/12/12, 9:21 PM
#18

Bumpar då jag också är intresserad av uppföljare i stockholmsområdet, någon som har tips på vilka som ska få kullar nu i vår/sommar?

lindacarnby
4/13/12, 1:26 PM
#19

Michaela; har du några omplaceringskottar nu? Vill så gärna bli med kotte!

Linda

Gnyff
4/14/12, 5:38 PM
#20

okej nu vet jag inte hur aktult det är .. men om man läser på nininosens hemsida står  där rätt tydligt att man ska ringa henne ifall man är intresserad av att skaffa kotte, då som jag har förståt det iallafall  har hon haft många oseriösa som mailat..  nåja allt sådant står under information på hennes hemsida. :)

Annons:
UlrikaD
4/14/12, 5:44 PM
#21

Finns ju återigen kottar på blocket om man inte är ute efter bebisar speciellt. Då får man väl sätta upp sig på kölista först.

Mikaela_B
4/17/12, 8:03 PM
#22

ser ut som att de är två små omplaceringar aktuella här snart…

www.blueberryhedgehogs.com

lindacarnby
4/18/12, 9:44 PM
#23

Mikaela!

jag är superintresserad av att ta hand om en av dina omplaceringar! Kan vi pratas vid? Min meljadress är lindacarnby@yahoo.se, mejla mig så kanske vi kan komma överrrens om något?

Linda

Mikaela_B
4/22/12, 10:28 AM
#24

lättare att ta kontakt med mig på pm eller liknande.. har inte alltid tiden att sitta och skicka iväg mail, full fart med flytt om 1 vecka och en 2 åring med kalas som skall planeras till nästa helg och alla djur… :)

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: