Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1077 ggr
Heidi
1/16/12, 6:27 PM

Klättrar de?

Hej Glad

Har läst en massa info om Afrikansk Pygméigelkott men denna fråga har jag än inte hittat något svar på:

Klättrar de och i så fall är de duktiga på det?

Tanken är att ha kotten i ett rum men skulle vilja kunna ha dörren öppen och ha ett litet staket i dörröppningen som jag kan kliva över men kotten stannar innanför Glad

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
nuttan85
1/17/12, 9:18 AM
#1

Mina klättrar inte :) De går på golvet däremot kan de krångla sig över grejer som är på golvet men inte ett staket det har jag svårt att tro.

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Heidi
1/17/12, 10:03 AM
#2

Tack för svar :-) Tänkte ha nått på ca 20-30 cm i dörröppningen.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

vinteralvan
1/17/12, 11:13 AM
#3

Vi har en plankbit som hinder i köksdörröppningen. Funkar utmärkt.

RisOtto
1/17/12, 11:15 AM
#4

Vi hade en planka i en dörröppning som var ca 20 cm hög, den klättrade bea över lätt som en plätt, nu är den ca 25 cm och än så länge har hon inte tagit sig över :P

vinteralvan
1/17/12, 11:19 AM
#5

Vår är på 35 cm tror jag. Spike har inte ens försökt att ta sig över.

nuttan85
1/17/12, 2:24 PM
#6

Med andra ord är en på 35 att rekommendera :P

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Annons:
ilsebilse
1/17/12, 2:31 PM
#7

Iris tar sig upp i fulla ikeakassar i och för sig med hjälp av handtagen(tror vi, vi har aldrig sett henne göra det bara plockat upp henne för hon kan inte ta sig ur lika lätt som i och dom prasslar så hemskt) så du skall nog se till att det inte står nåt i närheten.

Heidi
1/17/12, 7:14 PM
#8

35 cm låter ju bra Glad väldigt lätt att kliva över men håller förhoppningsvis kotten i det rum jag vill Flört

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

vinteralvan
1/17/12, 7:54 PM
#9

Mätte nu när jag kom hem, den är bara 30 cm.

FunkyShrimp
3/7/12, 2:28 PM
#10

dom kan klättra, och dom kan klättra jäkligt bra :P även på ytor som man inte tror de kan klättra över. Man bör nog helst ha isf ett plant "staket", typ planka eller annat i plastmaterial kanske (som är svårare att få grepp om) etc som är hyfsat hög (några dm), om man vill vara på den säkra sidan.

Sophey
3/7/12, 3:58 PM
#11

Tips fran en illeragare (inte kotte) ar att saga ett hal i ett runt ror och satta pa toppen av skivan, da halkar de av nar de forsoker klattra over ;)

Medarbetare på matlust

Upp till toppen
Annons: