Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1761 ggr
BellaDonna2
1/4/12, 12:17 AM

kräsna kottar

Hej, jag har två st väldigt kräsna kottar. Är orolig eftersom man ska variera kosten. De äter i princip bara bas-mat (torrfoder katt).
(rå) Köttförs går jätte bra. Men inget annat. Köpte då kattmat i "blöt" form och det älskar dem, men de får dem bara ibland.

Får jag ge dem mjuk kattmat eller är det inte alls bra?
Tacksam för svar!

Annons:
choiicho
1/4/12, 2:25 AM
#1

Har du provat med insekter? Brukar vara en hitt med mjölmask och syrsor :)

vinteralvan
1/4/12, 9:39 AM
#2

Vår kotte älskar pinkisar (frusa musbäbisar) och kycklinghjärtan. Leverpastej är ju väldigt näringsrikt, kolla bara så att det inte innehåller mjölk.

BellaDonna2
1/4/12, 12:50 PM
#3

Hon jag köpte dom av sa att de inte gillar mjölmask heller. Men ska testa pinkisar (va bra att jag fick reda på vad det är). Leverpastej skulle jag kunna tro funkar! =) men det testar jag!
Tack för tips! =D

Föresten hur aktiverar ni era kottar? Har ni några tips på hur jag tar hand om kottarna på bästa sätt? Har ju läst massa o targit reda på massa fakta men är mer värt att få höra från "privatpersoner" :) Hur ser era kottars liv ut under en dag? :)

vinteralvan
1/4/12, 2:39 PM
#4

En del kottar tycker det är jättekul med leksaker (t ex kattleksaker) och springhjul (som för hamstrar fast stora) och en del kottar förstår inte alls vitsen med det utan föredrar att kuta runt på golvet bara.

BellaDonna2
1/4/12, 3:38 PM
#5

Mm mina är i stort sett bara intresserade av sitt springhjul. Hör på nätterna att kattleksakerna plingar runt men aldrig sett dom leka med de. Hoppas o tror att de har det rätt bra ändå, blir nojjig ibland bara av att jag funderar på "tänk om jag gjort/gör fel". Att jag inte erbjuder dom det dom behöver lixom ..

ilsebilse
1/4/12, 10:27 PM
#6

Du ver väl att man inte skall ge rått kött till igelkottar? Dom mår inte bra av det.

Annons:
BellaDonna2
1/5/12, 1:08 AM
#7

Hört/läst olika av alla.. förvirrande.. vem har rätt, vem har fel?

Mikaela_B
1/6/12, 9:37 PM
#8

allt ska vara kokt…. fisk, kött, kyckling, ägg rubbet ska vara kokt

www.blueberryhedgehogs.com

nuttan85
1/12/12, 7:44 AM
#9

Det finns en artikel här på sidan om varför det ska vara tillagad mat. Kolla igenom den om du känner dig osäker ;)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Upp till toppen
Annons: