Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 2896 ggr
Ellenfyrkant
2011-12-14 20:44

Hur tam blir en kotte?

Jag undrar hur tam blir en igelkott när man har den som husdjur? Är de sällskapliga eller ensliga? Varför har du valt att skaffa en igelkott eller varför är du intresserad av att skaffa?

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
Viry
2011-12-15 02:07
#1

De kan bli valdigt tama, med ratt talamod. Aker du bort och har nagon som mest skoter om basbehoven (mat, vatten, kolla sa att de mar okej och ar varma mm) sa kan de vara lite skyggare redan efter nagra dagar, men med dig tillbaka och ratt mangd av uppmarksamhet och umgange sa ar han/hon snart tillbaka igen. De blir, som var uppfodare har i England sagt, latt "igelkottar" (smagriniga, ensliga/skygga etc). :P

De ar lojala, iaf vara. De har underbara personligheter och ar intressanta sma varelser… Och de ar lattskotta (i jamforelse med manga andra djur), vilket ar bra om man jobbar/pluggar.

nuttan85
2011-12-18 10:08
#2

Riktiga mysbollar kan de bli. Jag kan dock tillägga att det är en fördel att ta dem från en uppfödare som har hanterat dem endel som små. Jag hämtade en liten igelkottstjej från Mickaela och den är underbar! Hon rullar aldrig ihop sig eller något det är bara att skopa upp henne. När hon vaknar kommer hon skruttande och man kan klia henne bakom örat eller på magen en stund sen springer hon iväg en stund för att leka och så kommer hon och myser igen. :)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Mikaela_B
2011-12-25 16:33
#3

Jag har en pojke och en flicka som är extremt mysiga! av hela min hög av kottar så är ju dessa favoriter, dom kommer om man knackar i golvet, gör vissa läten och ah ja vet inte allt, står alltid nedanför soffan gör lill tjejen med nosen i vädret och vill vara med på kvällarna, så a många kan bli fantastiska…. men har ju även praktexempel här hemma på mindre mys fantaster :P

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: