Annons:
Etikettavel
Läst 1526 ggr
Hedvig21
11/25/11, 10:14 PM

Lite frågor om ungar.

Idag när jag kom hem från att sovit över på min skola skulle jag städa mitt rum och det första jag gjorde var att ta upp smutstvätt från golvet. Så när jag nästan var klar drog jag ut en handduk som låg under sängen hörde jag "Fräss, puff, puff" Där såg jag Hedvig och 4-5st allderles ny födda igelkottar. Min instingt gjorde så att jag slängde över handduken igen och in under sängen. Hedvig blev förbannad men det är ju förståligt :')

Jag viste att hon skulle föda vilken som dag nu men jag va helt säker på att hon skulle föda i buren. Det skulle vara mycket bättre och säkrare för ungarna, då jag gjort i ordning bolåda, ny tvättade filtar, ren bur os.v Men ist valde hon handduken jag använde dagen innan att torka mitt hår med.

Så nu undrar jag lite om hur jag skall göra. Jag kan tänka mig att det är en del shampo, balsam, hårinpakning rester i handduken. Jag färgade också håret så handduken är ju rätt sketen. Kan det vara skadligt mot ungarna och Hedvig som sitter och vaktar dom 24/7?

Annars har allt gått bra jag har inte stört ungarna mer än att jag pajade boet. Jag skulle samt veta om jag kan få ta kort på ungarna utan att Hedvig misstycker det? Jag skulle vilja fixa bilder på deras utvecklig som dom blivande ägarna kan få.

Hälsningar Hannah & company

Annons:
Mikaela_B
12/8/11, 9:03 PM
#1

Den där handduken är ju inget att rekommendera men med tanke på sitationen har du inget val…

Dom väljer aldrig sin bur, dom föder hellre ungarna i garderoben, under kläder eller liknande allt dom kommer åt… och som jag sa till dig tidigare du har mkt att läsa på innan du skulle skaffa dig kullen… och pratat med uppfödare mm innan… men men nu är de som det är….

Vaktar hon dom och är så förbannad så rör du dom inte, stör inte heller henne och ungarna, utan då får du helt enkelt vänta tills hon är redo för att du skall få kika, man kan passa på om hon är iväg och äter mm, men känner hon din lukt på dom och de inte är ok för henne så kommer hon garanterat att äta dom.

känner hon sig störd stressad eller liknande samma sak. så bara att låta henne vara tills hon tycker de är okej.. Hantering innan 3 veckor rekommenderar inte jag, men de är min personliga åsikt då ja vet flera som gör på andra sätt….

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: