Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1958 ggr
xcotte
2011-11-25 18:25

Mycket sur efter uppvärmning.

Nu när temperaturen förändras osv och det blir kallare så har min lilla kotte försökt gå i dvala, när jag upptäckte detta så värmde jag upp henne igen på några timmar med en värmefläkt. Hon återfick sin normala kroppstemp och allt var okej.

Detta råkade hända en gång tidigare med då gick allt som det skulle. Men nu helt plötsligt har hon bytat humör helt, Från att det var rätt ok att bli upplockad tidigare så riktigt hatar hon mig nu, hon är varm som hon ska och allt, och tempen i rummet är åter igen som den ska, men så fort jag kommer nära blir hon en hård boll och när jag plockar upp henne och mutar henne med zophobas så sticker hon ut huvudet men ändå med taggarna ute och snappar lite surt upp larven. och så fort man rör handen så blir hon en boll igen. släpper jag ner henne på marken så springer hon i racerfart några varv i rummet för att sen återgå till sin säng. Har detta hänt någon annan? kommer hon bli normal igen? ska jag låta henne vara eller hantera henne lite och belöna med larver? Jag vet mycket väl att dvalan är farlig för dem men hon verkar ju helt återställd på alla andra sätt.

Annons:
xcotte
2011-11-25 19:40
#1

Hon kan ju vara sur bara för att jag väckte henne, jag vet inte. bestämmer mig nog för att försöka spendera mycket tid med henne.

vinteralvan
2011-11-28 10:16
#2

Jag skulle gosa mer med henne.

Upp till toppen
Annons: