Annons:
Etikettoff-topic
Läst 721 ggr
nuttan85
10/12/11, 2:46 PM

Den perfekta köpglädjen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hade jag en lång men underbar dag! Jag med son och killkompis/ något annat åkte efter en lyckad tenta och lång skoldag iväg till Göteborg på den resa som jag sett fram emot i flera dagar ( 2 veckor kanske hehe). Vi kom iväg förtidigt och dök upp jätte tidigt hemma hos Mikaela personen bakom Blueberry Hedgehog's. En trevlig och lätt stressad tjej ( eftersom vi dök upp för tidigt, fniss). Vi fick träffa en massa trevliga taggbollar och jag fick en vit liten ängel i händerna på en gång <3 Det var spännande att se hur olika igelkottar är som individer och skillnaden mellan väl hanterade djur och dem som mestadels finns till för avel. Min vita lilla tjej kom inte ens på att hon skulle fälla ut taggarna när hon hamnade i händerna på en total främling. En liten slickning på tummen och en provsmakning på strumpbyxorna var dock på sin plats enligt henne :) En väldigt mysig och framåt liten tjej :)

Det var kul att se föräldradjuren och alla papper som finns kring det pågående avelsarbetet! Vilka eldsjälar det finns bland dessa uppfödare! En eloge till alla er som orkar lägga ner tiden på att skriva korrekta stamtavlor och samla ihop bilder till startpacketet. Med oss hem har vi en liten "valpbok" med bilder och hennes viktuppgång. Det var ett jätte trevligt möte och kändes på samma sätt som när man åker och köper en rasren liten hundvalp! Detta är ett underbart sätt att hantera sin professionella uppfödarroll.

Min lilla kille tröttnade och var ute och härjade efter den långa bilturen och fick låna hennes sons trehjuling och var lyckligare än lyckligast för lånet efter den långa bilturen och under tiden fick jag se den minsta igelkott jag någonsin har sett!

Tusen tack för en fin liten tös och en underbar upplevelse! Detta är en uppfödare som jag varmt rekommenderar!

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Annons:
Mikaela_B
10/12/11, 3:30 PM
#1

Men gud, du får mig att rodna Skäms hihi

Uppskattar de verkligen med tanke på vad som kommer väntas ikväll… suuuck….

Men super att ni är nöjda och att man kunde hjälpa till att förgylla resan för sonen din genom utlåning av cykel haha :D

www.blueberryhedgehogs.com

nuttan85
10/12/11, 3:51 PM
#2

Men det var sant :)

*styrkekram*

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Upp till toppen
Annons: