Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1422 ggr
Emelie_S
2011-10-06 14:24

Igelkotten smackar och vägrar sluta

Jag är väldigt orolig.

När jag vaknade i morses upptäckte jag min kotte i köket, där han aldrig annars är då (ligger alltid och sover vid den tiden). Han satt och gjorde märkliga smackningar med munnen, liksom som om han slickade sig fastän han inte gjorde det. Jag plockade upp honom och märkte att jag kunde hantera honom på ett helt annat sätt än annars (dock så bollar han sig fortfarande lite och så). Smackningarna vägrarde sluta, och sen dess har de fortsatt, konstant, jätteofta. Jag har provat att känna efter i hans mun (något som aldrig annars skulle blivit tillåtet) och det känns okej, och det verkade inte heller göra ont alls. Jag provade att ha vatten på fingrarna och ge honom, han slickade inte eller så. Inte heller mat jag provat med. Dessutom såg jag i hans grävlådor och matskål att han inte ätit något/bara lite i natt.

Jag har ingen aning om vad det här kan vara, eller vad jag ska göra, eller hur allvarligt det är. Är så tacksam för hjälp!

/Emelie

Annons:
FunkyShrimp
2011-10-06 16:26
#1

låter som att det ät nåt som stör :S nåt som har fastnat i munnen längre bak kanske, som du inte kan se.

om det fortsätter och han inte äter så borde du åka och röntga honom ;O

[Nininosen]
2011-10-06 18:26
#2

Kul att inte få tag på " uppfödaren " när man är orolig för sitt djur…

Lycka till hos vetrinären ikväll, hoppas det går bra för er!

FunkyShrimp
2011-10-08 11:35
#3

Hur har det gått? Har du varit hos veterinären?

Emelie_S
2011-10-10 19:40
#4

Ja, senare samma dag. Tyvärr hann han gå bort mellan det att jag lämnade lägenheten och 20 min senare när jag kom fram till veterinären.

Tack för rådet om halsen ändå.

nuttan85
2011-10-10 19:41
#5

Neeeej! Shit vad tråkigt! Beklagar sorgen :( Fick du veta vad som var fel då??

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

UlrikaD
2011-10-10 22:32
#6

Men nej, beklagar. Vad hände?

Annons:
FunkyShrimp
2011-10-11 19:04
#7

Nej fy så hemskt! :(
vad var det som hade hänt?

Mikaela_B
2011-10-12 14:09
#8

Jag kan inget annat än att beklaga sorgen, jag är hyffsat insatt i ditt ämne kring denna lilla kille nu efter mycket diskussioner med Nina som försökte hjälpa dig så gott de gick, och genom de jag tidigare skrev till dig i mail…

Tycker bara att de är hemskt att de sluta som de gjorde…

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: