Annons:
Etikettboende-och-trivsel
Läst 2751 ggr
Jolinn
8/18/11, 4:34 PM

Bur ??

Hej jag har aldrig hatf en igelkott och undrar om dom ska ha en bur eller ska vara lös som hundar och katter eller om dom ska ha en bur om dom vill gå in där som illrar , Jag kan inte så mkt om igelkottar så e lite undrig om man kan skriva så

Tack på förhand / Jolinn

Annons:
bestmarsvin
8/18/11, 4:38 PM
#1

min faster har en liten igelkotte men jag vet inte hur hon har det

/ Linnea och grisarna <3

[Jessica_91]
8/18/11, 4:42 PM
#2

Dem ska ha minst 20 kvadratmeters yta har jag för mig så det får vara en stoooor bur i så fall ;)

Jolinn
8/18/11, 4:43 PM
#3

Hamsterbur ?

[Jessica_91]
8/18/11, 4:50 PM
#4

Såg nu att du är 10 år gammal men 20 kvadratmeter innebär alltså att en bur skulle behöva vara t.ex 4 meter lång och 5 meter bred och såna burar görs ju inte. Glad

choiicho
8/20/11, 8:27 PM
#5

Efersom ingen har gett nått vidare vettigt svar så tar jag mig friheten.

Jag är nybliven ägare till en liten igelkott så är egentligen inte så erfaren.

Men vad jag har läst så ska man ha en bur (typ stor kanin bur) med matskålar och sovplats och stort motionshjul i princip. Men sedan göra det tillgängligt för igelkotten att springa ut och in ur buren som den vill. Kanske ha en ramp vid bur öppningen så den lättare kan förflytta sig ut och in.

Eller låta den springa fritt i huset men kanske ha nån form av bo att kvrypa in och gömma sig i när den vill vara ifred. Som Jessica skrev så måste den ha minst 20 kvadratmeter att röra sig på. De säger jordbruksverket. :)

Jag rekomenderar att läsa på så mycket som möjligt innan du skaffar en.

Lycka till! :D

Jolinn
8/20/11, 10:51 PM
#6

Tack Skrattande

Annons:
vinteralvan
8/23/11, 11:03 AM
#7

Vi hade en hamsterbur till våran kotte men har var bara där för att äta och dricka. Han struntade totalt i det lilla hus som fanns i buren, ville sova under en filt på golvet istället, så vi tog bort buren. Han springer fritt omkring i köket och när han vill vara ifred eller sova kryper han under filten.

Jolinn
8/23/11, 4:30 PM
#8

Okej :) . #5 Som en iller eller ?

Upp till toppen
Annons: