Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 3664 ggr
[Ninni89]
8/7/11, 7:10 PM

Leksaker

Vad har ni för leksaker till eran kotte? :)

Annons:
[Hedvig21]
8/9/11, 12:55 AM
#1

1, 000, 000 kattleksaker..

Bollar med bjällror inuti, muss leksaker, aktiverings bollar med godis inuti, springhjul, sandbad, toapappsrullar, tunnlar, små agility hinder som vippbräda, stegar m.m

Listan kan bli lång, haha :)

vinteralvan
8/9/11, 3:03 PM
#2

#1 Leker din kotte verkligen med dom sakerna. Jag har också kattleksaker och toapapperrullar men Spike är totalt ointresserad av dom. Han vill bara kuta fram och tillbaka på golvet.

[Hedvig21]
8/9/11, 6:05 PM
#3

Bjäller bollarna hör man hela natten. Jag har aldrig sätt henne leka med några av leksakerna mer än att dom flyttas runt i huset.

:D

becccy
8/11/11, 12:33 PM
#4

min kotte har bl.a springhjul, sandbad & vippbräda :)  fast vippbrädan har han aldrig brytt sig om…

#3: bjällerbollarna va ett bra tips, det ska jag fixa till min kotte direkt!

ilsebilse
11/17/11, 11:40 PM
#5

Jag har en fråga ang. hjul. Jag läste att man egentligen inte skall ha till hamstrar då som blir beroende av att springa i det och får problem med ryggen då den böjs åt fel håll, så min fråga är borde inte det stämma in på igelkottar också? I alla fall med rygg problemen? Finns det andra sätt att stimulera dom så att dom får röra sig så mycket som dom ska?

Soppkey
11/19/11, 7:55 PM
#6

Angående hjulen så är det ju främst när man har ett hjul som är för litet som djurets rygg böjs onaturligt. Men DÅ kommer jag för andra gången och gör reklam för samma sak, för jag är så begeistrad, haha. Men det är ett flying saucer wheel. Eftersom det är platt böjer de inte sina ryggar alls, och det verkar som om det är roligare att springa i, då mina kottar aldrig sprungit så mycket som i det här hjulet. Dessutom är det galet enkelt att bara spola av i duschen. Plus, som sagt, ljudlöst. Fantastisk uppfinning!

http://www.reptileforums.co.uk/forums/attachments/domestic-exotics-classifieds/12165d1274901690-3-x-large-12-flying-ppets-3766196t400.jpg

Jag köpte mitt på Ebay, för runt hundralappen, och det går att Googla på och hitta massor!

Annons:
vinteralvan
11/21/11, 12:40 PM
#7

Jag har också köpt ett flying saucer wheel, tyvärr är min kotte inte det dugg imponerad av den och totalvägrar att ens försöka.

ilsebilse
11/21/11, 2:26 PM
#8

Ok, Hur stora hjul har nu köpt till era? Jag är ändå lite orolig för att köpa ett vanligt hjul, jag har haft svårt att hitta ett som är 30 cm i diameter eller större.

vinteralvan
11/21/11, 2:59 PM
#9

Köp ett flying saucer wheel istället så behöver du inte bekymmra dig om diametern och ev ryggproblem.

ilsebilse
11/22/11, 8:07 PM
#10

Men även flying saucer wheel finns i olika storlekar, men i typ S ,M, L istället…

vinteralvan
11/23/11, 12:29 PM
#11

Jag köpte den på 12 tum, jag tror att den räknas till Large.

ilsebilse
12/1/11, 10:19 PM
#12

ok, jag är ändå lite skeptiskt. Iris har ändå 55 kvadrat att springa på så hon får nog röra sig tillräkligt ändå.

choiicho
12/25/11, 9:17 PM
#13

Ena kotten roar sig med att springa runt i rummet som en galning utan att ge så mycket tanke på sakerna runt omkring. Däremot den andra leker med allt utom sina tennisbollar, katt bollar och toarullar. Nä han tar mina strumpor, underkläder, penslar (svindyra oanvända), tuggar och slickar på mina läderskor. Allt han inte ska röra tar han i munnen och springer iväg med!! Haha! XD Gulligt, men man får passa honom.

Annons:
nuttan85
12/29/11, 8:24 AM
#14

Jag har en liten aktivitetsboll, bollar med bjälror och lite filtar som de bär runt på. Ger dem en toarulle lite då och då som alltid är lika rolig att putta runt på. Men roligast är aktivitetsbollen helt klart :)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

ilsebilse
1/3/12, 1:23 PM
#15

Vad är en aktivitetsboll? Är det en sån där som man stoppar in godis och sånt i och så måste dom rulla den för att få ut det? För jag har försökt hitta nåt sånt till Iris men jag har bara hittat till hund och dom är lite för stora.

UlrikaD
1/3/12, 8:13 PM
#16

#15 Finns mindre sådana till kaniner. De skulle kunna passa en kotte bättre.

vinteralvan
1/4/12, 9:40 AM
#17

Ja, jag har en för kaniner. Men min kotte är inte ett dugg intresserad av den.

Upp till toppen
Annons: