Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1593 ggr
Betta
7/24/11, 12:50 AM

Min igelkott blöder. Hjälp!!

Eulalia är fem månader och idag har vi hittat blodpölar runt henne. Det är blodspår där hon har varit men den stora pölen är tilsammans med bajs på golvet. Blodpölen med bajset ser ut att vara rätt komcentrerad med blod medan dom andra är lite mindre och inte lika skarpa i färgen. Hon äter som hon brukar och verkar inte ha ont när hon rör sig? Är det någon som vet vad det kan vara? Behöver hjälp nu! Blir ju orolig!

Annons:
UlrikaD
7/24/11, 3:12 PM
#1

Om ett djur är skadat, blöder eller mår dåligt så är det ingen idé att skriva på ett forum. Då åker man in till veterinär direkt.

Är det blod i avföringen så betyder det ju allt från problem med magsäck och tarmar till inre blödningar.

Veterinär direkt alltså, så jag hoppas du redan varit där.

Du får gärna uppdatera med vad veterinären sa.

Betta
7/24/11, 5:52 PM
#2

Nu var det inte så att vi vägrade ta henne till veterinär utan anledningen som du ser var att det inte finns möjlighet till kontakt med vetirinär den tiden på dygnet vid oss. Kan säga att om jag hade en liten möjlighet att ta henne dit hade jag gjort det!! Direkt! Satt och sökte här och på resten av nätet för att få en möjlighet att förstå vad hon var med om för att kunna hjälpa henne så länge.. Inte som istället för veterinär.

UlrikaD
7/24/11, 6:07 PM
#3

Någonstans finns det väl en jour. Hur mår hon nu då och har ni varit inne nu då?

Upp till toppen
Annons: