Annons:
Etikettveterinärer
Läst 3636 ggr
zickan
6/28/11, 10:33 PM

Veterinär kostnader

Satt och diskuterade lite med min granne. Hon funderade på att ev köpa en igelkott. Men funderade på veterinär kostnader.
Har inte haft så stora problem med mina som tur var. Så det var ltie svårt att besvara frågan.

Vad har du åkt ut för på din igelkott, var gick du, vad gjorde dom och vad kostade det hela?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Mikaela_B
6/30/11, 10:19 PM
#1

hua…..

Bakterier i tarmen/imflammation av något slag som de ledde till, antibiotika behandling med prov tagning, röntgen mm. första delen landade på över 3500 kr andra omgången får vi veta imorgon! och då är 3500 de ja kunde betala rästerande läggs på imorgon.. jippi….
detta hos blå stjärnan….

Vanliga veterinär besiktning 668kr / igelkott
ungar 312 kr….. också blå stjärnan

sedan finns de ju en här inne som fick amputera benet, de kalaset landade på över 4000 kr och då tror ja de bara var operationen och de som skedde den dagen, några tusen till om ja inte minns fel vid första besöket med!

Skador vid slagsmål, infekterade sår etc, undersökning och rengöring, ev medicinering mm landar på runt 1500 kr

Minna inte va ja betalade när jag åkte in när jag fick ohyra på mina för länge sedan…. tog med 3 st som jag såg på men fick behandling för alla andra med… mindre billigt med bara medlet mot de iallafall.. vanlig undersökning ligger ju på strax över 600 kr ..

att söva en igelkott finns de dom som tar 2000 kr för har vi hört, och de i sthlm minns ej vilken vet dock..

det var väl lite iallafall, vet att de finns fler som kan dela med sig av deras veterinär upplevelser….

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
7/1/11, 12:23 AM
#2

När min Kotte blev dålig och vi åkte in och röntgade bl.a så gick allting på ca 4000kr. Och ingen Kotte fick jag med mig hem heller:(

Det är enda gången jag varit hos veterinären med en igelkott.

Upp till toppen
Annons: