Annons:
Etikettfärger-och-teckningar
Läst 4750 ggr
[Hedvig21]
2011-06-02 22:18

Pinto Ja/Nej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Vad jag har läst är att teckningen pinto är när en del av taggarna är obandade till dels av kroppen.

Här hemma har jag en liten 4 månades tjej på 292g.

Hon är salt & peppar till färgen och har flera obandade taggar, plus att hon har en ganska så står fläck på rumpan där hon är vit, Betyder det att hon har en gnutta pinto i sig?

Kram, Hannah

p.s bilden blev lite konstig och fläcken är större i verkligheten! :)

Annons:
Mikaela_B
2011-06-02 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Obandade taggar kan alla färger ha även om dom inte är pinto.

Oftast är dessa taggar placerade lite överallt på igelkotten och sitter inte speciellt tätt ihop, dock är detta inte ett pinto tecken som sagt.

Att sedan avgöra om din är pinto eller inte via den bilden är snarligt omöjligt, jätte svårt att avgöra färger via en bild, krävs real life om man skall vara säker…

Vem kommer din igelkott ifrån? och har du stamtavla på henne?
Det kan vara en chansning genom stamen att se om hon har anlag för pinto eller inte, eller vilken uppfödare hon kommer ifrån då som jag har ganska bra koll på vad för igelkottar dvs olika uppfödare har…

Här har du ju en typisk pinto teckning, klar och tydlig…
Nu missade jag dock helt vilken bild jag la upp eller på vem de var av mina, så möjligt att det kan vara en high withe pinto  också

www.blueberryhedgehogs.com

Mikaela_B
2011-06-02 22:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ett tips också gällande hennes färg, enligt mig så ser bandningen på taggarna ut på denna bilden ut att vara svarta, men på andra där ljuset är bättre på dina bilder så är dom inte helt svarta, dessutom så är hennes mask "blek" på alla bilder om man jämnför med vad en Salt and pepper skall ha, den är blekt svart och inte svart svart.

Så av bilderna att avgöra så har du ingen salt and pepper utan en dark grey….

Men som sagt, de är svårt att avgöra färger via bilder, dock så tycker jag masken är ganska avgörande i detta fallet för att sortera bort och konstatera att det inte är en salt and pepper…

Om du kollar på Ainras mask ( och då är denna bilden väldigt mörk! )
men den är tydligt markerad i tätt och jämn svart, och hon är Salt and pepper…. stor skillnad mellan hennes mask och din honas :)

www.blueberryhedgehogs.com

[Hedvig21]
2011-06-02 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dark grey, det kan nog stämma faktiskt. :)

Känns som det är väldigt knepigt det här med vilka färger dom har.

Jag köpte henne av en privatperson som hade fått en kull med hennes egna kottar. Såg såg inte så mycket av föreldrarna alls, och jag har tyvärr ingen stamtavla heller. :(

[Hedvig21]
2011-06-02 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Enu en bild, :)

Mikaela_B
2011-06-02 23:31
#5

ja salt and pepper är de ju defenetivt inte iallafall, så jag hade siktat mer mot att hon är dark grey…

Okej, får man fråga vart i landet hon kommer ifrån?
Finns så mycket kotte ägare som man inte vet om ens :)

www.blueberryhedgehogs.com

[Hedvig21]
2011-06-02 23:59
#6

Nån mil under Halmstad i Änglaholm åkte vi och hämtade henne :)

Hoss en tjej som hitte Mikaela :)

Annons:
[Nininosen]
2011-06-10 23:45
#7

Mysko…

[Hedvig21]
2011-06-11 21:24
#8

Mysko? :)

Upp till toppen
Annons: